Özel yayınevlerince hazırlanan Türkçe öğretim setlerinin “MEB 6-12 yaş grubu yabancılara Türkçe Öğretim Programı”yla uyumluluğu üzerine bir inceleme
Abstract
Çocuklar için yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi, 2010 yılından itibaren ulusal ve uluslararası düzeyde giderek önem kazanmıştır. Bunun yanında Türk eğitim sisteminde öğrenim gören yabancı çocukların sayısında da önemli artışlar görülmektedir. Bu çocukların öğrenim gördüğü derslerde başarılı olması ve kendi gündelik iletişimlerini sorunsuz sağlayabilmeleri için Türkçe öğrenmeleri gerekmektedir.
Ortaya çıkan dil öğrenme ihtiyacı çerçevesinde Millî Eğitim Bakanlığı tarafından Yabancı Diller Yabancılara Türkçe Öğretimi (6-12 Yaş) 1. Seviye, 2. Seviye, 3. Seviye Kurs Programı ile iki adet Türkçe öğretim seti hazırlanmıştır. Ancak hazırlanan bu Türkçe öğretim setleri, nicel ve nitel bakımdan Türkçe öğretimine yeteri kadar katkı sağlayamamıştır. Ortaya çıkan bu sorunun giderilmesi amacıyla özel yayınevlerince hazırlanan Türkçe öğretim setleri önem arz etmektedir.
Bu çalışmada, özel yayınevlerince hazırlanan; Yunus Emre Enstitüsü Çocuklar İçin Türkçe (ÇİT), Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğreniyorum, Bahçeşehir Üniversitesi Yeni Dünyam Türkçe, Akdem Türkçeye Merhaba ve ABC Çocuklar İçin Türkçe öğretim setleri incelenmiştir. İncelenen bu setlerin, Yabancı Diller Yabancılara Türkçe Öğretimi (6-12 Yaş) 1. Seviye, 2. Seviye, 3. Seviye Kurs Programı’na göre uygunlukları ortaya çıkarılmıştır. Bu çerçevede betimsel tarama modellerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. İnceleme sonuçları tablo ve grafikler ile açıklanmıştır. Teaching Turkish as a foreign language for children has become increasingly important at the national and international level since 2010. There is also a significant increase in the number of foreign children studying in the Turkis education system. These children need to learn Turkish to be successful in the lessons they study and to ensure their daily communication without any problems.
Within the framework of the emerging language learning needs, prepared were two Turkish teaching sets and Teaching Turkish to Foreign Languages for Foreigners (6-12 years) at the 1st Level, 2nd Level, 3rd Level Course Program by the Ministry of National Education. However, these Turkish teaching sets prepared are not quantitatively and qualitatively sufficient. In order to overcome this problem, Turkish teaching sets prepared by private publishers are important.
In this study, prepared by private publishers; Yunus Emre Institute Çocuklar İçin Türkçe (ÇİT), Yunus Emre Institute Türkçe Öğreniyorum, Bahçeşehir University Yeni Dünyam Türkçe, Akdem Türkçeye Merhaba and ABC Çocuklar İçin Türkçe teaching sets for children were examined. The suitability of these sets examined according to the Foreign Language Teaching Turkish to Foreigners (6-12 years) Level 1, Level 2, Level 3 Course Program. In this framework, document analysis method, one of the descriptive scanning models was used. Examination results are explained with tables and graphics.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]