Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSabuncuoğlu, Ayda
dc.contributor.authorGök, Osman
dc.date.accessioned2014-12-12T07:37:15Z
dc.date.available2014-12-12T07:37:15Z
dc.date.issued2008-06
dc.identifier.citationSabuncuoğlu, A , , , Gök, O . (2008). BÜYÜK İŞLETMELERİN WEB SİTELERİNDE YER ALAN MİSYON VE VİZYON İFADELERİNİN PAZAR ODAKLILIK AÇISINDAN İNCELENMESİBÜYÜK İŞLETMELERİN WEB SİTELERİNDE YER ALAN MİSYON VE VİZYON İFADELERİNİN PAZAR ODAKLILIK AÇISINDAN İNCELENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 10 (1) , 123-141
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1276
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1629/20425
dc.description.abstractStratejik yönetim uygulamalarında misyon ve vizyon ifadeleri, firmanın temel varlık nedenini, değerlerini, hedeflerini ve önceliklerini yansıtan önemli tanımlamalardır. Bu belgelerin ışığında firma, odak olarak belirlenen doğrultuda strateji, plan ve politikalarını oluşturur ve faaliyetlerine yön verir. Bir firma stratejisi olarak son yıllarda oldukça ilgi çeken pazar odaklılığın temelinde, müşteriler, rakipler, tedarikçiler gibi pazar değişkenleri için sürekli bilgi toplanması ve işletme içinde bu bilgilerin hızla yayılarak topyekün bir firma kültürü ve davranışı halinde pazara odaklı olunması amacı yatmaktadır. Çalışmada Türkiye'nin en büyük 500 firmasının internet siteleri incelenerek, misyon ve/veya vizyon ifadelerine sitelerinde yer veren 245 tanesinin tanımlamaları analiz edilmiş ve firmaların stratejik yönelimlerini gösteren bu belgelerde pazar odaklı ifade ve göndermelere yer verilme sıklığı içerik analizi yöntemi yardımıyla ölçülmeye çalışılmıştır. Tanımlamaların büyük çoğunluğunda ortak eksen, “faaliyet gösterilen sektörde üretim kaynaklarını verimli kullanıp yüksek kaliteli ürün/hizmet üreterek müşteri beklentilerini karşılamak (aşmak) ve sektöründe lider bir firma olmak” şeklinde karşımıza çıkmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMisyon
dc.subjectWeb
dc.subjectİşletme
dc.subjectVizyon
dc.subjectPazar
dc.titleBüyük işletmelerin web sitelerinde yer alan misyon ve vizyon ifadelerinin pazar odaklılık açısından incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentYaşar Üniversitesi, Meslek Yüksekokuluen_US
dc.departmentYaşar Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster