Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHelvacıoğlu, Nuray
dc.date.accessioned2014-12-12T07:45:19Z
dc.date.available2014-12-12T07:45:19Z
dc.date.issued2008-06
dc.identifier.citationHelvacıoğlu, N , , . (2008). İŞLETMELERDE HALKLA İLİŞKİLER İŞLEVİNİN ALGILANMASI: AFYON İLİNDE HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 10 (1) , 143-158
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1277
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1629/20426
dc.description.abstractHalkla ilişkiler işlevi, işletmelerin çevresine uyumuna yardımcı olan ve çalışma ilişkilerini düzenleyerek, sosyal ve ekonomik gelişimlerini destekleyen yönetsel bir fonksiyondur. Halkla ilişkilerin temel konusu “imaj” yaratmaktır. Taklit edilmesi zor bir stratejik değer olarak tanımlanan imaj sürdürülebilir rekabet avantajı yaratma potansiyeline sahiptir. İşletmelerin diğer işlevleri ile ulaşmaya çalıştıkları sonuçlara, halkla ilişkiler desteğiyle daha kolay ve daha kalıcı bir şekilde ulaşabilecekleri ise, genelde göz ardı edilmektedir. Çünkü halkla ilişkiler fonksiyonu, işletme yöneticileri tarafından genelde bir lüks veya gereksiz bir harcama olarak algılanır. Hâlbuki halkla ilişkiler ile yaratılan imaj ve bu olumlu imajın doğrudan veya dolaylı olarak yarattığı kazançlar, bu fonksiyonun işletmeye olan maliyetini fazlasıyla geri kazandıracaktır. Bu çalışmanın amacı, Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren banka, otel, dershanelerden oluşan hizmet sektörü yöneticilerinin halkla ilişkiler faaliyetlerini nasıl algıladıklarını saptamaktır. Bu kapsamda Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren 35 banka, otel, dershane yöneticilerine yönelik bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular, araştırma kapsamında yer alan yöneticilerin; halkla ilişkiler işlevini, pazarlama ve insan ilişkileri işlevleri olarak algılama, halkla ilişkilerin, kriz yönetimi aracı olarak görülmemesi, halkla ilişkilerin hedef kitlesini doğru olarak tespit edememe konularında ortak yanlış algılamalara sahip olduklarını göstermiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla ilişkileren_US
dc.subjectHalkla ilişkilerin Algılanmasıen_US
dc.subjectHizmet Sektörüen_US
dc.titleİşletmelerde halkla ilişkiler işlevinin algılanması: Afyon ilinde hizmet sektöründe bir uygulamaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster