Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEraslan, İ. Hakkı
dc.contributor.authorHelvacıoğlu Kuyucu, Aslı Deniz
dc.contributor.authorBakan, İsmail
dc.date.accessioned2014-12-15T14:04:11Z
dc.date.available2014-12-15T14:04:11Z
dc.date.issued2008-12
dc.identifier.citationEraslan, İ , , , Helvacıoğlu Kuyucu, A , Bakan, İ . (2008). DEĞER ZİNCİRİ (VALUE CHAIN) YÖNTEMİ İLE TÜRK TEKSTİL VE HAZIRGİYİM SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 10 (2) , 307-332
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1302
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1628/20412
dc.description.abstractDeğer zinciri (value chain), bir hizmet veya ürünün, kavramsal gelişim noktasından başlayarak birçok üretim sürecinden geçerek (fiziksel değişim ve birçok değişik üretici hizmetlerinin katkısını da içermek üzere) nihai tüketiciye erişimine ve kullanım sonrasına dek bir parçası olduğu tüm operasyonları açıklayan1, aynı zamanda, bir işletmede katma değerin nasıl ortaya çıkarıldığına yönelik bir modeldir. Bu çalışma, değer zinciri yöntemini detaylı bir şekilde incelemenin yanısıra, Türk tekstil ve hazırgiyim sanayinde değer zincirinde yer alması gereken değişkenleri ortaya çıkarmak amacını da taşımaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup, veri toplama aşamasında uzman görüşü ve yarı-yapılı derinlemesine mülakat teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sektöre yönelik değer zinciri ölçeği ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca, Avrupa Birliği (AB) ve Türk tekstil ve hazırgiyim sektöründe gözlemlenen değer zinciri yapısı da örnek bir yapı olarak incelenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğer Zincirien_US
dc.subjectTürk Tekstilen_US
dc.subjectHazırgiyim Sektörüen_US
dc.subjectAvrupa Birliği (AB)en_US
dc.titleDeğer zinciri (Value Chain) yöntemi ile Türk Tekstil ve hazır giyim sektörünün değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentUluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu Derneğien_US
dc.departmentBoğaziçi Üniversitesi, Uluslararası Ticaret Bölümü
dc.departmentKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage307en_US
dc.identifier.endpage332en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster