Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Aykut Hamit
dc.date.accessioned2014-12-16T11:48:03Z
dc.date.available2014-12-16T11:48:03Z
dc.date.issued2009-06
dc.identifier.citationTuran, A , , , Çolakoğlu, B . (2009). YAŞLI TÜKETİCİLERDE ALGILANAN MARKA DEĞERİ VE SATINALMA NİYETİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 11 (1) , 277-296
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1319
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1627/20391
dc.description.abstractGelişmiş ülkelerde yaşlı tüketicilerin satın alma davranışları, pazarlama araştırmacılarının ve firma yöneticilerinin yoğun ilgi gösterdikleri bir konudur. Çünkü bu ülkelerde yaşlıların yaşam standardı ve süresi yüksektir ve toplumda tüketimin önemli bir kısmı yaşlılarca yapılmaktadır. Yaşlıları önemli bir tüketici olarak keşfeden firmalar, yaşlıların herhangi bir malı satın alırken, karar verme sürecinde etkili sosyal, psikolojik, kültürel ve demografik (kişisel) faktörleri doğru olarak bilmek istemektedirler. Bu çalışma, hakkında sınırlı çalışma olan Türk yaşlı tüketicilerinin marka değeri algılamalarını belirlemek için Algılanan Değer (Perceived Value) ölçeği kullanılarak ampirik olarak yapılmıştır. Yapısal Eşitlik Modelinin kullanıldığı çalışmada sonuçlar teorik modelin eldeki veri seti ile çok iyi bir şekilde desteklendiğini ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThe purchasing behavior of elderly customers have attracted significant attention of marketing researchers and firm managers in developed countries, since elderly people have longer life spans and larger expenses with higher life standards. By re-exploring those elderly people, firms are trying to identify correctly social, psychological, cultural and demographic factors influencing elderly consumers purchasing decision process. In this study, elderly Turkish customers’, of whom there is very limited research, brand value awareness has been determined empirically by employing Perceived Value (PERVAL) scale. The Structural Equation Modeling (SEM) Technique has been utilized to test theoretical model and the results gave strong support to the underlying theory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgılanan Değeren_US
dc.subjectYaşlı Tüketicileren_US
dc.subjectTüketim Tercihlerien_US
dc.subjectYapısal Eşitlik Modelien_US
dc.titleYaşlı tüketicilerde algılanan marka değeri ve satınalma niyetien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Kuyucak Meslek Yüksekokulu
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage277en_US
dc.identifier.endpage296en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster