Bölüm "Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü" için listeleme
Toplam kayıt 41, listelenen: 21-40
-
Opinions of primary school teachers on determination and referral of students with learning disabilities
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 17.04.2020)The aim of this study is to examine the opinions of primary school teachers about what they pay attention to in determining students with learning disabilities and the ways they follow when they encounter with the students ... -
Ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranış düzeyi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu çalışmada; ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre; öğretmenlerin teknoloji kullanımında okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranışlarının düzeylerini; bu düzeylerde çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, ... -
Öğretmen adaylarının bilgi uçurma tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırma, öğretmen adaylarının mesleki hayatlarında karşılaşabilecekleri bir etik soruna ilişkin bilgi uçurma tutumları ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve programa göre tutumlardaki farklılıkları belirlemek amacıyla ... -
Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık öz-yeterlilik becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının dijital okur-yazarlık öz-yeterlilik becerilerini cinsiyet, öğrenim görmekte oldukları bölüm, anne ve baba eğitim durumu, mezun oldukları okul türü, bilgisayar erişim olanakları ... -
Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ve ölçme ve değerlendirme tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışmanın amacı öğretmen adayların öğrenme yaklaşımları ile ölçme ve değerlendirme tercihleri arasındaki ilişkilerinin belirlenmesidir. Bu amaca uygun olarak araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Öğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına yönelik metaforik algıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu araştırmanın amacı; öğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarının iç içe geçmiş ve ... -
Öğretmenlerin örgütsel erdemlilik düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırma öğretmenlerin örgütsel erdemlilik ile iş doyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Trabzon il merkezinde ilk ve ortaokullarda görev yapmakta olan 298 öğretmenin katıldığı araştırma ... -
Perceptions of school administrators on their contributions to teacher professional development
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)The aim of the study is to determine the contribution of school administrators working in Şanlıurfa to the professional development of teachers. The research was conducted according to the survey model. Data from 493 school ... -
Pre-Service teachers’ understandings of doing statistics in the context of teaching graphs
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 19.10.2021)It was aimed to examine pre-service teachers’ developing understandings of doing statistics within a practicum based micro teaching lesson study. It was focused on their understandings (i.e., content knowledge) of doing ... -
Preservice teachers’ experience of history and philosophy of science course: a phenomenological research
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 19.10.2021)This research aimed to lay bare preservice teachers experience of history and philosophy of science courses. Being a phenomenological design, this research has 19 preservice teachers (age range 19-22 years; 10 male, 9 ... -
The relationship between 21st century learning skills and educational technology competencies of secondary school students
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)The purpose of this study is to reveal the relationship between 21st century learning skills and educational technology competencies of secondary school students. The population of this correlational research consists ... -
School administrators’ opinions on professional values and professional skills required to be gained to classroom teachers inservice training process
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)The purpose of this study is to examine the professional values and skills to be gained to classroom teachers in in-service training process. The research was designed in the qualitative case study model. The study group ... -
Student retention in Turkish higher education through lenses of bio-ecological theory
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 17.04.2020)Higher education not only improves individuals academically, socially, and emotionally but also provides any capital for societies and states. In order to serve this purpose, retention of students in higher education ... -
A study on the primary education curricula in the context of socialization, multiculturalism and democratic values
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)This study aims to examine the primary education curricula prepared in 2017 in the context of gaining socialization, multiculturalism and democratic values. Analyses are carried out on the basis of social adaptation, social ... -
Teacher and student perspectives on safe learning climate in gifted education
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 17.04.2020)This study explored the views of the lower secondary gifted students in relation to the learning climate established in their regular schools and the gifted education centers, with a focus on their psychological safety, ... -
A thematic content analysis of the qualitative studies on FATIH project in Turkey
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)The aim of this study is to examine studies conducted within the Movement to Increase Opportunities and Technology (FATIH) project in order to reveal the current position of the project and to determine further research ... -
Türkiye ölçme araçları dizininde yer alan açımlayıcı faktör analizi çalışmalarının paralel analiz sonuçları ile karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye Ölçme Araçları Dizininde (TOAD) yer alan ölçek geliştirme veya uyarlama çalışmalarında açımlayıcı faktör analizi (AFA) ile belirlenmiş olan faktör sayılarının paralel analiz sonuçlarına ... -
Türkiye ve Avustralya öğretmen yetiştirme sistemleri ve akreditasyon modellerinin karşılaştırmalı incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu çalışmanın amacı; Türkiye ve Avustralya öğretmen yetiştirme sistemleri ve akreditasyon modellerini karşılaştırarak, Türkiye’deki öğretmen eğitimi akreditasyonu çalışmalarına katkıda bulunmaktır. Betimsel doküman tarama ... -
Üniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara yönelik tutumlarına ilişkin ölçek geliştirme çalışması
(A scale development research for undergraduate students’ attitudes towards online exams, 27.03.2022)Bu çalışma üniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda “Üniversite Öğrencileri ... -
Yaratıcı drama temelli sınav kaygısı ile başetme çalışmasının özel/üstün yetenekli öğrencilerin sınav kaygısına etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada özel/üstün yetenekli lise öğrencilerinin sınav kaygısı puanları üzerinde yaratıcı drama temelli sınav kaygısı ile başetme çalışmasının etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın deney ve kontrol ...