Examining pre-service science teachers’ personal and enacted pedagogical content knowledge about seasons
Künye
Kılıç, A. (2024). Examining Pre-Service Science Teachers’ Personal and Enacted Pedagogical Content Knowledge About Seasons. Journal of Theoretical Educational Science, 17(1), 100-121. https://doi.org/10.30831/akukeg.1294954Özet
This study examined pre-service science teachers’ pedagogical content knowledge (PCK) about seasons. The framework of this study was based on the Refined Consensus Model (RCM), and pre-service teachers’ topic-specific PCK was also discussed in two dimensions: personal PCK (pPCK) and enacted PCK (ePCK), which are included in this model. The pPCK of the pre-service teachers represents their declarative PCK, and their ePCK represents their dynamic PCK. This qualitative descriptive research included 18 pre-service science teachers. In the study, knowledge of pre-service teachers’ pPCK was collected in vignette-based individual semi-structured interviews, and data on their competencies regarding their ePCK, which they revealed in a real classroom environment, were collected through field observations and teaching video recordings. The study’s qualitative data were evaluated using two separate rubrics developed by the author using the literature. Accordingly, it was determined that the pre-service teachers who participated in the research had limited pPCK and ePCK on the seasons and that their topic-specific pPCK was partially better quality than their topic-specific ePCK. Moreover, pre-service teachers’ ePCK was observed to be different from their pPCK, but their ePCK was based on their pPCK. In this context, it was seen that the results of this research are consistent with RCM. Bu çalışmada fen bilimleri öğretmen adaylarının mevsimler konusuna ilişkin Pedagojik Alan Bilgileri (PABları) araştırılmıştır. Bu çalışma rafine fikir birliği modeline dayanmaktadır ve öğretmen adaylarının konuya özgü PABları bu modelin içerdiği kişisel PAB ve uygulanan PAB olmak üzere iki şekilde ele alınmıştır. Öğretmen adaylarının kişisel PABları sahip olduğu PABa ilişkin bilgilerini ve uygulanan PABları ise sınıf ortamında uygulanarak ortaya konulan PABa ilişkin yeterliklerini temsil etmektedir. Nitel betimsel metodun kullanıldığı bu araştırmaya 18 fen bilimleri öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının kişisel PABlarına ilişkin bilgileri vignetteye dayalı bireysel yarı-yapılandırılmış mülakatlar kullanılarak ve gerçek sınıf ortamında uygulayarak ortaya koydukları PABlarına ilişkin yeterlikleri de ders gözlemleri ve sınıf içi ders video kayıtları kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen nitel veriler, literatürden yararlanarak yazar tarafından geliştirilen iki ayrı rubrik kullanılarak analiz edilmiştir. Buna göre, araştırmaya katılan öğretmen adaylarının mevsimler konusuna ilişkin kişisel ve uygulanan PABlarının sınırlı olduğu ve konuya özgü kişisel PABlarının konuya özgü uygulanan PABlarına göre kısmen daha iyi kalitede olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının gerçek sınıf ortamında uygulayarak ortaya koyduğu PABlarının mülakatlarda bildirdiği kişisel PABlarından farklı olduğu, fakat uygulanan PABlarının kişisel PABlarına da dayalı olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda, bu araştırma sonuçlarının rafine fikir birliği modeli ile uyumlu olduğu görülmüştür.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
17Sayı
1Bağlantı
https://doi.org/10.30831/akukeg.1294954https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3133420
https://hdl.handle.net/11630/12225
Koleksiyonlar
- Cilt 17 : Sayı 1 [10]



















