Bildiri Metinleri
Güncel Gönderiler
-
Evaluation of gastronomy and culinary arts students’ perceptions of workshops: A case of Afyon Kocatepe University
(2018)The purpose of the research is; to determine whether attitudes and expectations of undergraduate-level gastronomy and culinary arts students for culinary workshop activities differ according to the socio-demographic ... -
Evaluation of advantages and determinants of thermal hotel’s environmental management practices
(Innovation and Global Issues in Social Sciences III, 2018)The aim of this research is to identify the advantages and determinants of environmental management practices in environmentally sensitive thermal hotel operations from the perspective of senior managers or owners. The ... -
Turizm kongrelerinde yer alan coğrafi işaretlerle ilgili bildirilerin incelenmesi
(5. Uluslararası Geleneksel ve Yöresel Değerler Sempozyumu, 2018)Bu araştırmanın amacı, turizmde coğrafi işaretli ürünler alanında yazılmış bildirilerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de 2013-2017 yılları arasında düzenlenmiş turizm kongrelerinde ... -
Afyonkarahisar’da eski bir gelenek: Keçecilik
(2018)Bir toplumun veya bir milletin özünü oluşturan, farklı bir millet olmasını sağlayan en önemli özellik o toplumun sahip olduğu kültür ve gelenekleridir. Her toplumun geçmişten günümüze kadar uzanan kendi kültürlerine özgü ... -
Coğrafi işaretli ürünler ve Afyonkarahisar örneği
(2. Uluslararası EMI Girişimcilik ve Sosyal Bilimler Kongresi, 2018)Türkiye, sahip olduğu ürünlerle, benzersiz doğa, kültür ve sanat zenginlikleriyle zengin bir coğrafi ürün çeşitliliğine sahiptir. Ayırt edici özelliği ile ön plana çıkan ve bulunduğu bölge ile özdeşleşen doğal ürünler, ... -
Yarışmacıların demografilerinin, karar verme süreçlerinin ve motivasyonlarının incelenmesi: Ulusal aşçılar ve pastacılar şampiyonası örneği
(2018)Bu araştırmanın amacı; ulusal aşçılık yarışmalarında yer alan katılımcıların demografik özellikleri ile bu etkinlikler hakkındaki kararlarının belirleyicileri ile motivasyon faktörlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Turizm kongrelerinde yer alan gastronomi bildirilerinin değerlendirilmesi
(2. Uluslararası EMI Girişimcilik ve Sosyal Bilimler Kongresi, 2018)Bu araştırmanın amacı turizmde gastronomi alanında yazılmış bildirilerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de 2013-2017 yılları arasında gerek periyodik olarak gerek en fazla iki defa ... -
Yerli halkın helal otellere bakış açısı: Afyonkarahisar örneği
(2. International Halal Tourism Congress, 2019)Bu araştırmanın amacı, Afyonkarahisar’da yaşayan yerel halkın helal otellere yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bu doğrultuda, demografik ve helal otellerde konaklama değişkenleri açısından katılımcı tutumlarının ... -
Türkiye’deki turizm kongrelerinde yer alan helal turizm alanındaki bildirilerin incelenmesi: 2017-2018
(2. International Halal Tourism Congress, 2019)Bu araştırmanın amacı, 1. ve 2. Uluslararası Helal Turizm Kongresi arasında geçen iki yıllık dönemde helal turizm alanında yapılan bildirilerin incelenerek alandaki gelişmelerin seyrinin ortaya konulmasıdır. Bu çalışma ... -
Jeotermal kaynak kullanımı: Termal oteller örneği
(Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi IMASCON 2019 GÜZ, 2019)Bu araştırmanın amacı termal otel işletmelerinde jeotermal kaynak kullanımının arz, kullanım alanları, avantaları ve ikincil suların değerlendirilmesi açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Nisan 2018 itibariyle ... -
Öğretim üyelerinin müslüman dostu konaklama İşletmelerine yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Turizm sektöründe helâl uygulamalar, konaklama hizmetleri başta olmak üzere, ulaşım hizmetleri ve terminaller, sağlık hizmetleri, alış veriş ve kongre merkezleri, spor ve etkinlik alanları, tur operatörleri ve seyahat ... -
Müslüman tüketicilerin helal ürün algısı, tutum ve beklentileri üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Dini inançlar tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen temel faktörler arasında yer almaktadır. Tüketiciler ürün satın alırken dini inançlarını da ön planda tutarak karar verebilmektedirler. Bu sebeple ürün tercihlerinde ... -
Turizm kongrelerinin değerlendirilmesi: 2018 Türkiye örneği
(Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi IMASCON 2019, 2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de düzenlenen “turizm” ana temalı bilimsel etkinlerden kongre ve sempozyumların çeşitli bibliyometrik parametreler açısından değerlendirilmesidir. Bu kapsamda, Türkiye’de düzenlenen turizm ... -
Community based tourism activities within the context of sustainability of tourism: A case of Gelemiş Village
(2017)Increasing awareness about reducing negative effects of tourism activities on environment and handing down a liveable world to the next generations have enabled the rapid development of nature based tourism activities for ... -
Turizmde sürdürülebilirlik kapsamında cittaslow ve toplum temelli turizm ilişkisinin kavramsal olarak incelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı, turizmde sürdürülebilirlik kapsamında Cittaslow felsefesinin temel amaçları ve ilkelerinin incelenerek Toplum Temelli Turizm (TTT) uygulamaları ile olan ilişkisinin saptanmasıdır. Araştırma amaçlı ... -
Termal otel işletmelerinde islami turizm konseptinin uygulanabilirliği: Yönetsel bir bakış açısı
(2018)Bu araştırmanın temel amacı, Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren turizm işletme belgeli termal otel işletmelerinin Helal turizme yönelik uygulamalarının yönetici bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Araştırma amaçlı ... -
Yeşil bilinç düzeyinin ve yeşil göz boyama sonucunda oluşan şüpheciliğin turistlerin davranışsal niyetlerine etkisi
(2017)Bu çalışma temel olarak bireylerin yeşil girişimlere yönelik bilinç düzeyleri ile otel işletmelerinin yeşil pazarlama faaliyetleri sonucunda bireylerin zihninde oluşan yeşil göz boyama algısının ortaya çıkardığı şüpheciliğin, ... -
Recognition of traditional handicrafts as cultural values to tourism: A model suggestion for Afyonkarahisar
(2017)From 2000s onwards, product diversification initiatives in tourism has gained momentum based on ever-changing context of tourism experiences. Such experiences spotlighted respect to nature and traditional culture, instead ... -
Toplum Temelli Turizm
(2016)Gelecek nesillere yaşanılabilir bir dünya bırakılabilmesi amaçlı çevre koruma uygulamalarında görülen olumlu gelişmeler ve turizm hareketlerinin son dönemde eko turizm, kırsal turizm gibi doğaya dayalı faaliyetler üzerine ... -
A research on social network websites as a marketing communication channel
(2011)Nowadays, as a result of rapid change in the informatics and the communication technologies consumers have begun to spend much more time on websites. In parallel with this change, firms adapted ...