Başlık için Yüksek Lisans Tezleri listeleme
Toplam kayıt 1638, listelenen: 696-715
-
İlköğretim Okullarındaki İkinci Kademe Müzik Eğitimi ve Sorunları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma, ilköğretim kuramlarının ikinci kademesinde yürütülmekte olan müzik eğitiminin geçmişten günümüze karşılaştığı sorunları ele alarak, toplumun temelini oluşturan çocuklarımızın daha sağlıklı ve mutlu bireyler ... -
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrenen Organizasyon Yaklaşımına İlişkin Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Bu çalışma temelde öğrenen organizasyonlar kavramı üzerine kurulmuştur. Bu araştırmada ilköğretim okulu sınıf ve branş öğretmenlerinin “öğrenen örgüt” yaklaşımına ilişkin algıları belirlenmiştir. Araştırma bulguları iki ... -
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Zaman Yönetimi Hakkındaki Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu I. ve II. kademe öğretmenlerinin zaman yönetimine ilişkin görüşlerini belirlemek; cinsiyet, kıdem, branş, okul türü, medeni durum, eğitim durumu, kadro durumu ve zaman yönetimi ile ... -
İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Karşılaştığı Problemler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Çalışmada ilköğretim okul müdürlerinin karşılaştıkları en önemli problemlerin tespiti incelenmiştir. Bu tespitin yapılması için ilköğretimin tarihsel süreci ve tez,makale, kitap ve internet ortamında araştırmalar yapılarak, ... -
İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Değişimi Yönetme Yeterlikleri (Uşak İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırma, resmi ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin değişim yönetiminin; okulda değişim ihtiyacını belirleme; okulu değişim sürecine hazırlama, okulda değişimi uygulama ve değişimi değerlendirme ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Fen Bilgisine Karşı Tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci kademe dört ve beşinci sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine karşı tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Uşak’taki ilköğretim okullarından tabakalı örneklem metoduyla seçilen 832 öğrenci ... -
İlköğretim öğrencilerinin fen öğretimine yönelik algılarına bazı değişkenlerin etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4.-5. sınıf öğrencilerinin kendi çizimlerinden fen dersi öğretimine yönelik algılarıyla bazı değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi ise, Afyonkarahisar ... -
İlköğretim Öğrencilerinin İngilizce Dersine Ve İngilizce Öğretmenine Yönelik Metaforik Algılarının Belirlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada ilköğretim öğrencilerinin İngilizce dersine ve İngilizce öğretmenine yönelik metaforik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada hem nicel hem nitel araştırma yöntemleri yani karma yöntem kullanılmıştır. ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Fen Başarısı ve Tutumu Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile fene yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar ili merkez ilçesinde öğrenim gören ilköğretim öğrencileri ile ... -
İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Karar Düzeylerinin İncelenmesi: Uzunlamasına Bir Çalışma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Araştırmada, İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin mesleki karar düzeylerinin zaman içerisindeki değişimleri, çeşitli değişkenlerle uzunlamasına bir çalışmayla incelenmiştir. Çalışmada, Çakır (2003)‘ün “Bir mesleki ... -
İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Sınavlarda Yaptıkları Anlatım Bozuklukları Üzerine Bir İnceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)“İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Sınavlarda Yaptıkları Anlatım Bozuklukları Üzerine Bir İnceleme’ başlıklı çalışmamız, öncelikle bir alan araştırmasıdır. Araştırma, Ankara ili, Pursaklar ilçesi Azmi Ertuğrul ... -
İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Verdikleri Değer ve Mesleki Yeterlilikleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın temel amacı; İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Verdikleri Değeri Ve Mesleki Yeterlilikleri üst düzeye çıkarabilmeleri konusunda karşılaşılan problemleri ... -
İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Uygulamaya Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Becerileri ile Sınıf Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırmada ilköğretimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu çalışmaya Afyonkarahisar ... -
İlköğretim Türkçe Dersi 6.Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabının Türkçe Dersi Öğretim Programı Dil Bilgisi Alanı Açısından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı ile Öğretmen Kılavuz Kitabı dil bilgisi öğrenme alanı kapsamında karşılaştırmalı olarak incelenmiş, öğretmenlerin programa ve kılavuz kitaba yönelik görüşleri ... -
İlköğretimde Sosyal Bilgiler Öğretiminde Proje Yönteminin Kullanımına İlişkin Sosyal Bilgiler/Sınıf Öğretmenlerinin Tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmada amaç, çağdaş eğitim uygulamaları doğrultusunda ve yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde uygulaması önem kazanan ve yaygınlaşan Proje Yönteminin İlköğretimde Sosyal Bilgiler Dersleri Öğretiminde kullanımının; ... -
İlköğretimde Tatil Sonrası Öğrenme Kayıpları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Tarama modelindeki bu araştırma; üç aylık yaz tatilinin ilköğretim I.kademe öğrencilerinin Türkçe ve Matematik derslerinde öğrendiklerini etkileyip etkilemediğini ve öğrenme kayıplarının “cinsiyet, sınıf, tatili geçirme ... -
İlköğretimdeki Sınıf Öğretmenlerinin Sözel İletişim Becerilerinin Öğrenciler Tarafından Algılanışı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Yapılan araştırmada ilköğretimdeki sınıf öğretmenlerinin sözel iletişim becerilerinin öğrenciler tarafından algılanışı ve beklentileri incelenmiştir. Konu ile ilgili literatür taraması yapılmış ve teorik kısım oluşturulmuştur. ... -
İngilizce derslerinde sosyal ağ kullanımının sınıf yönetimine etkisi: Afyon Kocatepe Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Çağımızda hızla gelişmekte olan teknoloji ve internet hayatımızın vazgeçilmez birer unsuru haline gelmişlerdir. Mobil cihazlarla birlikte insanların internette geçirdikleri vakitte oldukça artmıştır. İnsanlar mobil ... -
İngilizce Hazırlık Öğrencilerinin Entelektüel Gelişimlerinin Dil Öğrenme Stratejileri Üzerindeki Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2017)Bu araştırmada İngilizce hazırlık öğrencilerinin, yabancı dil başarı değişkeni kontrol edildiğinde, entelektüel gelişimlerinin dil öğrenme stratejileri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama desenine sahip ... -
İngilizce konuşma ve yazma güçlüklerinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmada İngilizce konuşma ve yazma güçlüklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada hem nicel hem nitel araştırma yöntemleri yani karma yöntem kullanılmıştır. Katılımcılar belirlenirken amaçsal örnekleme yöntemlerinden ...