An overview of language assessment literacy research within English language education context
Künye
Sevimel-şahin, A. & Subaşı, G. (2019). An Overview of Language Assessment Literacy Research within English Language Education Context . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (4) , 1340-1364 . DOI: 10.30831/akukeg.501817Özet
Language assessment literacy (LAL) is the indication of language teachers’ familiarity with
assessment processes and ability to perform successful assessment procedures in foreign language education. In
recent years, its importance has increased due to the developments in foreign language teaching. The research into
this concept has already begun to define and conceptualize it. However, empirical research on LAL, especially about
educational contexts, has not been much widespread. So, this systematic review mainly aims to present an overview
of LAL concept within the scope of foreign language education. In particular, this review firstly illustrates its
conceptual side by exemplifying the definitions, components and characteristics. Then, focusing on English language
teachers, it evaluates the most up-to-date empirical studies conducted in EFL in-service or pre-service teaching
contexts to show its place in foreign language assessment and the recent trends in LAL research. Lastly, it discusses
the findings to suggest implications for practice and further study about LAL Yabancı dilde ölçme-değerlendirme okuryazarlığı, dil öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme süreçlerine aşina
olmasının ve yabancı dil eğitiminde başarılı ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygulama becerisinin bir
göstergesidir. Son yıllarda yabancı dil öğretimindeki gelişmeler nedeniyle bu kavramın önemi artmıştır. Bu kavrama
yönelik yapılan araştırmalar, onu tanımlamaya ve kavramsallaştırmaya çoktan başlamış bulunmaktadır. Bununla
birlikte, özellikle eğitim bağlamında yabancı dilde ölçme-değerlendirme okuryazarlığı üzerine yapılan ampirik
çalışmalar çok yaygın değildir. Dolayısıyla, bu sistematik derlemenin temel amacı, yabancı dil eğitimi kapsamında
yabancı dilde ölçme-değerlendirme okuryazarlığı kavramının genel bir değerlendirmesini sunmaktır. Özellikle, bu
derleme öncelikle bu kavramın tanımları, bileşenleri ve karakteristik özelliklerini örneklendirerek onun kavramsal
yanlarını göstermektedir. Sonrasında bu derleme, İngilizce öğretmenlerine odaklanarak kavramın yabancı dilde
ölçme-değerlendirmedeki yerini ve bu kavrama bağlı güncel araştırma eğilimlerini ortaya koymak için hizmet içi ve
hizmet öncesi öğretmenlik bağlamlarında gerçekleştirilen en güncel ampirik araştırmaları değerlendirmektedir. Son
olarak, bu derleme, söz konusu kavramın uygulama alanları ve onun hakkında daha çok araştırma önerilerinde
bulunmak için bulguları tartışmaktadır.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
12Sayı
4Koleksiyonlar
- Cilt 12 : Sayı 4 [11]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Possible language teacher selves and their contribution to foreign language speaking anxiety: a study over English language teaching and English language and literature departments
Vural, Haldun (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 28.06.2024)Yabancı bir dilde söyleşiye başlamak için kanıksanmış iki engel vardır; incelik ve utangaçlık. Bu gerçekle üniversite seviyesindeki öğrencilerde de karşılaşmak mümkündür. Üniversite öğrencilerinin iletişim edimi eksikliği ... -
İşaret dilinin tarihi serüveni ve Türk işaret dili
Erten, Hüsnü; Arıcı, Nursal (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.03.2022)İşaret dilleri, sağırların hem birbirleriyle hem de diğer kişilerle iletişim kurabildikleri doğal dillerdir. İşaret dilleri hakkında toplumda birçok yanlış kanı vardır. Bunlardan en yaygını tüm dünyada tek bir işaret dili ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde etkin katılımlı ders dışı etkinliklerin öğrenci motivasyonuna etkisi
Saydam, Mehmet; Çangal, Önder (12.03.2018)Dil öğretiminde kalıcı öğrenmeyi sağlayan birçok yöntem ve teknik vardır. Yaparak yaşayarak öğrenme, dil öğretim sürecinde öğrenciyi merkeze alan, öğrenme sürecini birçok duyu organıyla gerçekleştiren, öğrencilere üst düzey ...