Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDincer, Ali
dc.contributor.authorKoç, Hatice Kübra
dc.date.accessioned2022-02-10T06:04:18Z
dc.date.available2022-02-10T06:04:18Z
dc.date.issued09.01.2020en_US
dc.identifier.citationDincer, A. & Kübra Koç, H. (2020). The Implementation of an Intensive English Language Program in the Fifth Grade in Turkey: A Qualitative Evaluation . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (1) , 25-43 . DOI: 10.30831/akukeg.532955en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/892819
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9905
dc.description.abstractThis qualitative evaluation study aims to investigate the implementation process of a current educational reform on teaching English to young learners in Turkey, the Intensive English Language Program in the Fifth Grade, from English as a foreign language (EFL) teachers’ viewpoints. Seven EFL teachers at pilot schools in the city-center of Erzincan were interviewed twice. The results of the first round of interviews indicated that despite the challenges arising from the pilot program, the teachers had positive attitudes regarding the potential advantages of the program. However, the final interview results painted a different picture in that although the main principles of the policy were seen as beneficial for young learners, the teachers faced a variety of challenges, such as a heavy compulsory curriculum in terms of content, lack of professional development support on the new program and scarcity of suitable language teaching materials. Based on both these problems and the benefits of the program, the teachers offered several suggestions for improving the quality of the program; these targeted elements including poor design of the program and unsatisfying professional development support. This study takes a snapshot of the implementation of the current EFL reform and presents suggestions for policymakers and teachers.en_US
dc.description.abstractBu nitel değerlendirme araştırması, Türkiye’de çocuklara İngilizce öğretimi üzerine geliştirilen güncel eğitim reformlarından biri olan Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programı uygulamasını, yabancı dil öğretmenlerinin gözünden değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, Erzincan ili şehir merkezindeki pilot okullarda görev yapan yedi farklı İngilizce öğretmeni ile uygulama sürecinde iki kez görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerin ilk turunda elde edilen sonuçlar; pilot uygulama kendi içerisinde bir takım sorunlar doğursa da, İngilizce öğretmenlerinin programın potansiyel avantajlarını göz önünde bulundurarak olumlu tutumlar geliştirdiğini göstermektedir. Bununla beraber, son görüşme bulguları tamamen farklı bir resim ortaya koymaktadır; bu sonuçlara göre, uygulamanın temel prensiplerinin çocuklar açısından faydalı görülmesine rağmen İngilizce öğretmenleri program süresince içerik açısından yoğun müfredatın uygulamasında, mesleki gelişim kapsamında yapılan eğitimlerin eksikliği ve uygun dil öğretim materyallerinin yetersizliği gibi konularda bir takım zorluklarla karşılaşmıştır. Öğretmenler, belirtilen bu problemler ve ayrıca programın faydalı yönlerini dikkate alarak, uygulanan programın kalitesini arttırmak amacıyla bir takım öneriler sunmuştur. Bu önerilerin temelde programın zayıf olan tasarımı ve çocuklara yabancı dil öğretimi konusundaki mesleki gelişim desteği eğitimlerinin yetersizliğini hedef aldığı görülmüştür. Bu çalışma, mevcut yabancı dil eğitimi reformlarının değerlendirilmesi açısından genel bir bakış açısı ortaya koyarken öğretmen ve eğitim program düzenleyicilerine bir takım öneriler sunmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.532955en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIntensive English Language Programen_US
dc.subjectYoung Learnersen_US
dc.subjectLanguage Policyen_US
dc.subjectEfl Teachers’ Viewpointsen_US
dc.subjectYoğun İngilizce Dersi Öğretim Programıen_US
dc.subjectErken Yaşta Öğrenenleren_US
dc.subjectYabancı Dil Politikalarıen_US
dc.subjectİngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerien_US
dc.titleThe implementation of an intensive English language program in the fifth grade in Turkey: a qualitative evaluationen_US
dc.title.alternativeTürkiye’de yabancı dil ağırlıklı beşinci sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulanması: nitel bir değerlendirmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-0732-3975en_US
dc.authorid0000-0003-2483-2330en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage43en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster