Başlık için listeleme
Toplam kayıt 9331, listelenen: 7741-7760
-
Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi ve Eğitsel Oyun Uygulamaları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2005)Bu araştırma; ilköğretim I. kademesinde beden eğitimi derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin, beden eğitimi dersi ve eğitsel oyun uygulamalarına ilişkin görüşleri ile problem algılamalarını belirlemeye yöneliktir. Araştırmada ... -
Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları problemlerin araştırılması (Afyonkarahisar il örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 23.03.2021)Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları problemlerin araştırılması amacı ile yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Afyonkarahisar il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez okullarda ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Öğretim Amaçlı Kullanım Düzeyleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma göre yeniden düzenlenen ilköğretim programında bilgi teknolojileri kullanımının öğretmenler tarafından uygulamaya ne derece geçirilebildiğini ortaya koymaktır. Çalışmanın ... -
Sınıf öğretmenlerinin bilimsel araştırmaların sahip olması gereken özelliklere ve öğretmenin rolüne yönelik görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Öğrencilerle ilgili olarak eğitimin her kademesinde yürütülecek araştırmada öğretmenin rolü büyüktür. Bu nedenle bilimsel araştırmalarda bir veri kaynağı olarak öğretmenlerin bilimsel araştırmalara ilişkin görüşlerinin ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri ile Fen Bilgisi Öz-Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması (Uşak İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın Uşak ilinde ilköğretim kurumlannda görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin bilimsel işlem beceri düzeylerini ve fen bilgisi öz-yeterliliklerini ortaya koymak, çeşitli değişkenler açısından incelemek ve ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Sınıf öğretmenleri eğitim-öğretim hayatının başlangıç noktasında bulundukları için, pek çok bilginin davranış haline getirilmesinde önemli bir yere sahiptir. Öğrenciler, yıllarca beraber oldukları sınıf öğretmenlerinden ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Eğitimine Yönelik Farkındalıkları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Sınıf öğretmenlerinin alan bilgisi, öğretim stratejileri ve çevre eğitimi öz-yeterlik toplam puanlarında cinsiyet, çalışılan kurum, öğrenim durumu ve çalışılan yerleşim birimi açısından anlamlı bir farklılık olmadığı tespit ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Öğretme-Öğrenme Sürecine İlişkin İnançlarının Yapılandırmacılık Açısından İncelenmesi
(2012)Bu çalışmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersine yönelik öğretme-öğrenme inançlarını yapılandırmacılık açısından incelemektir. Araştırma nitel desenlerden fenomenoloji ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlilik inançlarının denetim odağına göre farklılığının incelenmesi üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlilik inançlarının cinsiyete, mezun olduğu okul ya da fakülteye, branşa, öğretmenlik mesleğindeki kıdem yılına ve denetim odağına göre farklılığını ... -
Sınıf öğretmenlerinin ilkokul müzik dersi kazanımlarına yönelik yeterlik durumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.01.2020)Bu çalışmada, sınıf öğretmeni ve sınıf öğretmeni adaylarının müzik alanında mesleki yeterlik düzeylerinin ortaya konulması amacıyla ilkokul müzik dersi öğretim programının kazanımlar boyutuna ilişkin öğretmen ve öğrenci ... -
Sınıf Öğretmenlerinin İnsan Hakları, Vatandaşlık Ve Demokrasi Dersine Yönelik Görüşleri: Afyonkarahisar İli Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi dersine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi dersinin ilkokulda yer alması ile ... -
Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ile yaşadıkları sorunlar arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma; sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ve kaynaştırma uygulamalarında yaşadıkları sorunları belirlemek, kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ile kaynaştırma uygulamalarında ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Kişilik Profilleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2001)Sınıf öğretmenlerinin dışadönük/içedönük, duyumsama/sezgisellik, düşünme/hissetme ve yargılama/algılama boyutlarıyla ilgili kişilik profillerini belirlemek amacıyla, Uşak il merkezinde 1998-99 öğretim yılında görev yapan ... -
Sınıf öğretmenlerinin kültürel sermaye yeterlikleri ile çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi: siirt ili örneklemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin kültürel sermaye yeterlikleri ile çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarını incelemektir. Betimsel ve ilişkisel tarama modeline göre tasarlanan araştırmanın örneklemini, Siirt il ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi öz yeterlik inançları ve covıd-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim matematik öğretimine ilişkin görüşleri (afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi öz yeterlik inanç düzeylerinin belirlenmesi ve COVID-19 pandemi dönemi uzaktan eğitimin matematik öğretimine etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Örgütlenme Tutumları Uşak Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları incelenmiştir. Mesleki örgütlenme tutumları; cinsiyet, kıdem, görev özellikleri ve eğitim durumları gibi faktörlerde hesaba katılarak incelenmiştir. Mesleki ... -
Sınıf öğretmenlerinin perspektifinden değerler ve değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.12.2020)Bu araştırmanın amacı, değerler eğitimi etkinliklerini sınıf öğretmenlerinin görüşleri kapsamında incelemektir. Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre mevcut durumun ortaya konması bakımından durum çalışması yöntemine ... -
Sınıf öğretmenlerinin sığınmacı çocukların akademik becerileri ile ilgili beklenti ve deneyimleri (İstanbul örneği) üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Eğitim sığınmacı çocukların temel hakkı olmakla birlikte bu çocukların bulundukları ülkeye uyum sağlamasında, aidiyet duygularının gelişmesinde, kültürler arası iletişimin sağlanmasında, sosyalleşebilmelerinde ve olumsuz ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Konusunda Okullardaki Rehberlik Servisinden Beklentileri: Afyonkarahisar Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-12)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi ile ilgili konularda okulun rehberlik servisinden beklentilerini belirlemektir. Bu çalışmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar İl Milli ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Araştırmacı, yapılan bu araştırmada İlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin; sınıf yönetimi açısından gerekli olan düzenlemeleri ve davranışları yerine getirip getirmediklerini ve istenmeyen öğrenci davranışları ile ...