Sınıf öğretmenlerinin bilimsel araştırmaların sahip olması gereken özelliklere ve öğretmenin rolüne yönelik görüşleri
Künye
Alkış-küçükaydın, M . (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Araştırmaların Sahip Olması Gereken Özelliklere ve Öğretmenin Rolüne Yönelik Görüşleri . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 28-46 . DOI: 10.30831/akukeg.424006Özet
Öğrencilerle ilgili olarak eğitimin her kademesinde yürütülecek araştırmada öğretmenin rolü büyüktür. Bu nedenle bilimsel araştırmalarda bir veri kaynağı olarak öğretmenlerin bilimsel araştırmalara ilişkin görüşlerinin açığa çıkarılması gereklidir. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin bilimsel araştırmaların sahip olması gereken özellikleri ve öğretmenin rolüne ilişkin görüşlerinin açığa çıkarılması hedeflenmiştir. Bu amaçla yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmıştır. Hazırlanan görüşme formu Tokat il merkezinde yer alan iki okulda görev yapan 28 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Uygulama yapılan sınıf öğretmenleri tipik durum örneklemesine göre seçilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; sınıf öğretmenleri genel olarak bilimsel araştırmaların sahip olması gereken özelliklerine ilişkin olumlu bir görüşe sahiptir. Ancak görüşleri üzerinde birtakım etkenler bulunmaktadır. Bu etkenler; araştırmanın gerekliliğine olan inanç, araştırmacının uygulayıcıya olan yaklaşımı ve araştırmalardan elde edilen verilerin incelenmesi süreciyle ilgilidir. Bu etkenlerden yola çıkılarak, bilimsel araştırmalarda paydaşlarla iş birliği içinde olunması ve araştırma sonuçları hakkında öğretmenlerin bilgilendirilmesi hususunda birtakım öneriler sunulmuştur. The role of the teacher is great in the research that is be carried out at all levels of education in relation to the students. For this reason, in scientific research, it is necessary to examine teachers' views that as a data source about scientific research. In this study, it was aimed to reveal the features of primary school teachers' scientific research and their views on the role of the teacher. For this purpose, a semi-structured interview form was prepared. The prepared interview form was applied to 28 primary school teachers working in two schools located in Tokat province center. Primary school teachers that applicated were selected according to the typical case sampling method. According to the findings obtained from the research; primary school teachers generally have a positive view of the qualities that scientific research should possess. However, there are a number of factors on their views. These factors are; the belief in the necessity of research, the approach of researcher's to practitioner, and the process of examining the data obtained from research. Based on these factors, some implications have been made to cooperate with stakeholders in scientific research and to inform teachers about research results.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
12Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 12 : Sayı 1 [18]