Yazar "Bektaş, Çetin" için listeleme
-
Değişim sürecinde üretim sistemlerinde ortaya çıkan yeni global boyutlar ve finansal etkileri
Eleren, Ali; Bektaş, Çetin; Akyüz, Yılmaz (Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2003)Çağımızda her alanda çok yoğun bir rekabet ve değişim süreci yaşanmaktadır. Bu değişimden en çok etkilenenler ise işletmeler ve üretim sistemleri olmuştur. Bu nedenle başarıyı arzulayan işletmeler değişime ve yeniliklere ... -
Devlet Hastanelerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması (Uşak Devlet Hastanesi Örneği)
Yusufoğlu, Emel (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)İletişim teknolojisinin gelişmesiyle birlikte globalleşen dünyada her alanda yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. En kaliteli, en hızlı, en ekonomik üretim ve hizmet, yarışı kazanabilmektedir. Toplam kalite yönetimi bir felsefe ... -
Etik Kodlarının Rekabet Stratejilerine Etkileri ve Bir Alan Araştırması
Köseoğlu, Mehmet Ali (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışma, işletmelerin etik kodları ne olursa olsun, bunu ne kadar rekabet stratejilerine yansıttıklarını belirlemek için yapılmıştır. Bu bağlamda İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’ nda işlem gören işletmelerin tutumları ... -
Hizmet işletmelerinde kalite odaklı insan kaynakları yönetim sistemi unsurları
Bektaş, Çetin; Görmüş, Şahin; Soylu, Ali (Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2004)Hizmet işletmeleri için rekabet edebilmelerinin temeli, kalite odaklı insan kaynakları yönetim sistemini kurmalarına bağlıdır. Kalite odaklı insan kaynakları yönetim sistemi birtakım temel unsurlardan oluşmaktadır. Bu ... -
Hizmet kalitesini sağlamada vizyoner liderlik ve örgütsel öğrenme
Bektaş, Çetin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2002-06)Günümüzde işletmelerin rekabette başarılı olabilmeleri, mal ve hizmetlerin üretiminde müşteri beklentilerini dikkate almalarıyla mümkündür. Hizmet kalitesinin sağlanmasında ise, yöneticiler kalite yönetimi ve onun ilkelerini ... -
Hizmet süreçlerinin yönetiminde yenilik ve yaratıcılık unsurları
Bektaş, Çetin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2001-06)Hizmet süreçlerinin yönetimi müşteri tatmini yönünden önemlidir. Hizmet süreci, girdi, çıktı, tedarikçi, müşteri, müşteri ihtiyaçları ve süreç aktivitelerinden oluşmaktadır. Başarılı bir hizmet süreci oluşturmak için şu ... -
Kriz Yönetimi ve Muhtemel Bir Krize Karşı İşletmelerin Hazırlıklarına Yönelik Alan Araştırması (Denizli Tekstil İşletmeleri Örneği)
Meydan, Mücahit (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Etkili bir kriz yönetiminin genel çerçevesini sunmayı ve ele alınan örnek sektörde olası bir krize karşı işletmelerin hazırlık düzeylerini ölçmeyi amaçlayan bu çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ... -
Sektör temsilcilerinin meslek yüksekokulu öğrencilerini algılamalarına yönelik bir araştırma (Sandıklı ve Şuhut MYO İşletme Programı örneği)
Görmüş, Alparslan Şahin; Bektaş, Çetin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2002-12)Meslek Yüksekokullarının amaçlarına uygun eğitim ve öğretimin önemli bir parçasını endüstride yapılan eğitim (staj) oluşturmaktadır. Hem endüstrinin yüksekokulları tanıması, hem de öğrencilerin meslek yüksekokullarını ... -
Yönetimde Karar Verme Sürecinde Yönetim Bilgi Sistemlerinin Rolü (İlsis Örneği
Kuşlu, Murat (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Günümüz yöneticileri değişen dinamik bir ortamda çok çeşitli kararlar almaktadırlar. Bu kararların rasyonel ve doğru olması yöneticilerin çeşitli ve güvenli bilgilerle donatılmasına bağlıdır. Günümüz işletmeleri karar verme ...