Yazar "Demir, Celal" için listeleme
-
2005 Programına Göre Hazırlanan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Söz Varlığı Bakımından İncelenmesi
Ekmen, Hümeyra (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Türkçe eğitiminde temel hedef öğrencilere bilgi kazandırmaktan çok beceri kazandırmaktır. Bu beceriler anlama (okuma, dinleme), anlatma (konuşma, yazma) becerileridir. Kişinin bu iki temel dil becerisini kullanmadaki ... -
2006 ve 2018 Türkçe dersi öğretim programlarının ortaokul dil bilgisi öğretimi açısından karşılaştırılması
Savaş, Nimet (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Dil bilgisi öğretimi, dört temel dil becerisinin gelişmesinde ve bu becerilerin sorunsuz bir şekilde davranışa dönüşmesinde oldukça önem arz etmektedir. Bu sebeple dil öğretimine yönelik yapılan faaliyetlerde dil bilgisi ... -
2018 türkçe dersi öğretim programı İle 2019 lise giriş sınavı arasındaki ilişki üzerine bir inceleme
Kaya, Doğukan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Eğitim öğretim etkinlikleri öğretim programlarının kılavuzluğu ile gerçekleşir. Öğrencilere verilmesi gereken kazanımların daha iyi nasıl verilebileceği, hangi kazanımın hangi sınıf seviyesine uygun olduğu sorularının ... -
7. sınıf öğrencilerinin anlatım becerileriyle ilgili metaforik algıları: Siverek ilçesi örneklemi
Aslan, Gülendam (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerine ilişkin algılarını metafor yoluyla ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni ve amaçlı örneklem yöntemlerinden ... -
8. Sınıf Öğrencilerinin Düşünce Yazısı Yazma Becerileri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme (Silifke Atatürk İlköğretim Okulu Örneği)
Yörüsün, Serdar (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada, 8. sınıf öğrencilerinin düşünce yazısı yazma becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sürecinde, Silifke Atatürk İlköğretim Okulunda öğrenim gören 8. sınıf ... -
8.Sınıf Türkçe Ders Kitabının Kelime Serveti Bakımından Değerlendirilmesi
Günay Çavdar, Fahrunnisa (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Ağustos 2007 Bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 8. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan -öğrencilere sunulan- kelime servetini tespit etmek ve ders kitabının Türkçe Öğretim Programı’na uygunluğunu ... -
Afyon Merkezindeki İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı
Çiçek Çetinkaya, Songül (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)Bu araştırma, Afyon Merkezindeki İlköğretim 8. sınıfa giden öğrencilerin okuma alışkanlıklarını incelemek amacıyla plânlanmıştır. Araştırmada sosyo-ekonomik düzey (S.E.D.)in, cinsiyetin ve son bir yılda okunan kitap sayısının ... -
Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları
Demir, Celal; Yapıcı, Mehmet (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2007)Ana dili olarak “Türkçenin öğretimi”, bir yönü ile bir eğitimbilim alanı, bir yönü ile de Türkçe bilim alanıdır. Bu iki alanın etkili ve etkileşimli bir birlikteliği ile Türkçe öğretiminin anlamlı ve işlevsel bir ... -
Cumhuriyet dönemi Türkçe programlarında yazım eğitimi
Dadaş, Ezgi (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Her dilin yazılı anlatımında düzeni, birliği sağlamak amacıyla çeşitli kurallar bulunur ve bu kurallar söz konusu dilin yazım (imla) sistemini oluşturur. Yazım eğitimi, bireylere kelimelerin doğru yazımını öğretmek ve ... -
İlköğretim 7.Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Kelime Serveti Bakımından Değerlendirilmesi
Baysal, Ahmet Deniz (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 7. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan (öğrencilere sunulan) kelime servetini tespit etmek ve ders kitabının Türkçe Öğretim Programı’na uygunluğunu incelemek amacıyla ... -
İlköğretim 8. Sinif Öğrencilerinin Yazim Kurallarini Uygulamadaki Sorunlari ve Bunlarin Nedenleri Üzerine Bir Araştirma (Afyonkarahisar İli Bolvadin İlçesi Örneği)
Oğuz, Fevzi (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İlköğretim, yazma eğitiminin temelinin atıldığı dönemdir. Öğrenciler, birinci sınıf temel olmak üzere yazma çalışmalarına yönlendirilir. İkinci ve üçüncü sınıflarda yazma çalışmaları genişletilerek devam ettirilir. ... -
İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Sınavlarda Yaptıkları Anlatım Bozuklukları Üzerine Bir İnceleme
Yiğit, Murat (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)“İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Sınavlarda Yaptıkları Anlatım Bozuklukları Üzerine Bir İnceleme’ başlıklı çalışmamız, öncelikle bir alan araştırmasıdır. Araştırma, Ankara ili, Pursaklar ilçesi Azmi Ertuğrul ... -
Mehmed Abdülkadir’in Kavâʿid-i Lisân-ı Türkî adlı eserinin türkçe öğretimindeki yeri ve önemi
Yağcı, Dilek (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Tanzimat Dönemi ile birlikte Türkçenin eğitim ve öğretimine yönelik birçok eser kaleme alınmıştır. Mekteb-i Saâdet Müdürü olarak görev yapan Mehmed Abdülkadir’in 1905 yılında yazmış olduğu 68 sayfalık “Kavâʿid-i Lisân-ı ... -
Okullarımızda Yazım Eğitimi ve Sorunları Üzerine
Demir, Celal (2018)Yazım, bir dilin belli kurallarla yazıya geçirilmesi, imla anlamına gelmektedir. Yazım terimi Türkçe Sözlük’te hem kelimelerin yazılışını hem de noktalama işaretlerinin kullanımını ifade etmektedir. Yazılı-sözlü iletişimde ... -
Salih ihsan’ın ǿoŝmānlı lisānı adlı eserinin türkçe öğretimindeki yeri ve önemi üzerine bir inceleme
Toksoy, Bünyamin (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Tanzimat Dönemi ile hız kazanan Türkçenin eğitimi ve öğretimine yönelik çalışmalardan biri de bu dönemde çokça rastlanan dil bilgisi kitaplarının yazılmasıdır. Bahriye Mektebinde kitâbet derslerine giren Salih İhsan’ın ... -
Sesli ve Sessiz Okumanın Anlamaya Etkisi Üzerine Bir Araştırma
Akar, Münire (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada, sesli ve sessiz okumanın anlamaya etkisi incelenmiş olup, çalışmanın temel amacını, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamada sesli ve sessiz okumadan hangisinin etkili olduğunun ortaya konması ... -
Türk Eğitim Sisteminde Zorunlu Temel Eğitimin Tarihi Gelişimi
Demir, Celal (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 1999) -
Türkçe Öğretmenlerinin Kelime Öğretim Yöntem ve Tekniklerini Kullanma Düzeyleri Üzerine Bir Araştirma (Afyonkarahisar İli Örneği)
Uğur, Fidan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin literatürde, Türkçe öğretim programlarında ve Türkçe kitaplarında yer alan kelime öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ... -
Türkçede metaforlar ve metaforik anlatımlar
Demir, Celal; Karakaş Yıldırım, Özge (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.12.2019)“Metafor” kavramı, Batı literatüründe eski Yunan filozofu Aristoteles’ten bu yana hem terim hem de leksik bir unsur olarak bilimsel çalışmalara konu olmuş, her yönüyle tartışılmış ve uygulamada fikir birliğine varılmıştır. ... -
Uşak İl Merkezindeki 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Deyimleri Kullanma Becerisi
Nalcı, Handan Burak (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu arastırma Usak il merkezindeki 8. sınıf ögrencilerinin yazılı anlatımda deyimleri kullanma becerilerini incelemek amacıyla yapılmıstır. Bu arastırmada 8. sınıf ögrencilerinin deyimleri kullanma becerileri; sosyo-ekonomik ...