Yazar "Gazel, Ahmet Ali" için listeleme
-
5. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabının Öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (afyonkarahisar örneği)
Takmak, Uğur (2022)Bu araştırmanın amacı 2019-2020 eğitim-öğretim yılında yayınlanan 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının farklı yönleriyleöğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Betimsel tarama modeli olarak tasarlanan araştırmanın ... -
6. Sınıf Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenip Değerlendirilmesi
Çetin, Aysun (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın temel amacı; 2005 yılında hazırlanan yeni sosyal bilgiler programı ve program içeriğine uygun olarak hazırlanan sosyal bilgiler ders kitabını hazırlık çalışmaları, değerlendirme soruları, bilimsel içerik, ... -
Belgesel Destekli Tarih Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Yazıcı, Sibel (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Çalışma, tarih öğretiminde bir materyal olarak kabul edilen belgesellerin öğretmen adaylarının görüşlerinden hareket edilerek değerlendirilmesi amacı ile hazırlanmıştır. Araştırma öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesine ... -
Büyük Taarruz ve Sonrasında Yapılan Savaşlarda Başarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi
Ortak, Şaban; Gazel, Ahmet Ali (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2008)Osmanlı Devleti’nin Birinci Dünya Savaşı’nda yenilmesinden sonra Türk Milleti’nin anavatanı saydığı Anadolu da işgale uğramıştır. Türk Milleti bağımsız yaşamak için birçok cephede güçlü devletlerle mücadele etmiştir. ... -
Haber Gazetesi’ne Göre Afyonkarahisar’ın Sosyo-Ekonomık ve Kültürel Durumu (1938/1948)
Demirdelen, Ceren (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu arastirmanin amaci Haber Gazetesi taranmak suretiyle Afyon’un sosyal, ekonomik yapisi hakkinda bilgi elde etmektir. Arastirmada kullanilan materyal 1938-1948 yillari arasinda çikan Haber gazetesidir. Yapilan basin ... -
İlköğretim 1.Kademede Davranış Sorunları Olan Çocukların
Ece, Bahriye (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırma, ilköğretim birinci kademede öğrenim gören 7-11 yaş grubu çocuklar arasında; saldırganlık, içe kapanıklık, kekemelik, dikkat eksikliği ve hiperaktivite davranış sorunlarından en az birini yaşayan çocukların ... -
İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler ders programındaki kazanımların taksonomik açıdan değerlendirilmesi
Gazel, Ahmet Ali; Erol, Hüseyin (2012)Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin dünyada yarattığı hızlı değişim ve dönüşüm, hayatın her alanında etkisini göstermektedir. Eğitim-öğretim faaliyetleri bu süreçten payına düşeni almaktadır. Ülkemizde 2005 yılından itibaren ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki
Yurtseven, Ramazan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin ... -
İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Derslerinde Gezi-Gözlem Yönteminin Uygulanma Durumunun İncelenmesi
Gazel, Ahmet Ali; Yıldırım, Ramazan (2014)Bu araştırma, İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler derslerinde gezi-gözlem yönteminin uygulanma durumunun incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında, Kütahya merkez ve ... -
İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Derslerinde Gezi-Gözlem Yönteminin Uygulanma Durumunun İncelenmesi
Yıldırım, Ramazan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırma, İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler derslerinde gezi-gözlem yönteminin uygulanma durumunun incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında, Kütahya merkez ve ... -
Musâhabât-I Ahlâkiye Ve Malûmât-I Vataniye adlı ders kitabının transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
Demirkaya, Muhammet (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, 1924 yılında Muallim Orhan FUAD tarafından ilk mekteplerin 4. ve 5. sınıflarında okutulmak üzere yazılan “Musahabat-ı Ahlakiye ve Malumat-ı Vataniye 4 ve Musahabat-ı Ahlakiye ve Malumat-ı Vataniye 5” ... -
Newspapers published by the employees against their employers in Turkey: Haber and Basin
Gazel, Ahmet Ali (Osmanlı Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 19.12.2023)Takvim-i Vekayi started to be published in 1831 and was the first Turkish newspaper published in the Ottoman Empire period. The number of newspapers published in the Ottoman Empire started to increase after 1860. As a ... -
Ortaokul 6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Eskişehir Örneği
Yılmaz, Mevlüt (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre; “cinsiyet”, “en son bitirilen eğitim kurumu”, “hizmet süresi”, “kitap seçim tercihi” değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi ... -
Ortaokul Öğrencilerinin 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Değerleri Kazanma Düzeyleri (Afyonkarahisar İli Örneği)
Aydın, Onur (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tarama modelindeki bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerleri ne düzeyde kazandıklarını belirlemektir. Veriler, 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılında Afyonkarahisar ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilinci Kazanım Düzeyleri
Selimoğlu, Selim (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2015)Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin çevre bilinci kazanım düzeylerini bazı demografik değişkenlere göre incelemektedir. Betimsel tarama modelinde yapılan bu araştırmanın örneklemini Antalya il merkezinde dokuz farklı ... -
Öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkındaki görüşleri: İstanbul örneği
Çınar, Ceylan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışma öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkında görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden fenomoloji desenine göre hazırlanmıştır. Çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılının ... -
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik sosyal bilgiler dersindeki öğretimsel uyarlamalar hakkında öğretmen görüşleri
Üstünol, Nurdan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için Sosyal Bilgiler dersinde öğretimde bireyselleştirme, düzenleme ve uyarlamaların niteliklerinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesidir. Öğrenme güçlüğü olan ... -
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Kullanımına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar Müzeleri)
Kısa, Yavuz (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretiminde müze kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini, öğretmenlerin müze gezisi düzenlemekte yaşadığı sıkıntılar ve öğrencilerin müze gezilerine katılmama nedenlerine ...