Browsing by Author "Gazel, Ahmet Ali"
Now showing items 1-20 of 25
-
5. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabının Öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (afyonkarahisar örneği)
Takmak, Uğur (2022)Bu araştırmanın amacı 2019-2020 eğitim-öğretim yılında yayınlanan 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının farklı yönleriyleöğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Betimsel tarama modeli olarak tasarlanan araştırmanın ... -
6. Sınıf Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenip Değerlendirilmesi
Çetin, Aysun (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın temel amacı; 2005 yılında hazırlanan yeni sosyal bilgiler programı ve program içeriğine uygun olarak hazırlanan sosyal bilgiler ders kitabını hazırlık çalışmaları, değerlendirme soruları, bilimsel içerik, ... -
Belgesel Destekli Tarih Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Yazıcı, Sibel (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Çalışma, tarih öğretiminde bir materyal olarak kabul edilen belgesellerin öğretmen adaylarının görüşlerinden hareket edilerek değerlendirilmesi amacı ile hazırlanmıştır. Araştırma öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesine ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde sözlü tarih kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir inceleme
Şanlıoğlu, Serdar (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 25.10.2024)Sözlü tarih, tarihin daha iyi anlaşılabilmesi için araştırmalarda sıkça kullanılan yeni eğilimlerden biri olmuştur. Her bireyin yaşam anlatısının tarihsel kayda katkıda bulunduğu varsayımına dayanarak sözlü tarih, beşeri ... -
Büyük Taarruz ve Sonrasında Yapılan Savaşlarda Başarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi
Ortak, Şaban; Gazel, Ahmet Ali (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2008)Osmanlı Devleti’nin Birinci Dünya Savaşı’nda yenilmesinden sonra Türk Milleti’nin anavatanı saydığı Anadolu da işgale uğramıştır. Türk Milleti bağımsız yaşamak için birçok cephede güçlü devletlerle mücadele etmiştir. ... -
Cumhuriyet çocuklarına Malumat-ı Vataniye adlı ders kitabının transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
Karabacak, Yasin (Afyon Kocatepe Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 09.06.2023)Bu çalışmanın amacı, Cumhuriyet’in ilk yıllarında İlkokulların 4 ve 5. sınıflarında okutulmak üzere 1926 tarihinde Muslihiddin Adil Taylan tarafından kaleme alınan “Cumhuriyet Çocuklarına Malumat-ı Vataniye 4-5” adlı ders ... -
Değerler eğitimi aile özyeterlik inancı ölçeği geliştirilmesi ve değerler eğitimine yönelik ailelerin görüşleri: Bir karma yöntem araştırması
Yılmaz, Mevlüt (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 26 Aralık )Sosyal bir varlık olan insanın yaşamı için gerekli olan bilgi, beceri ve değerleri kazanma süreci ailede başlayarak öğretim programları doğrultusunda okulda devam etmektedir. Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan ... -
Haber Gazetesi’ne Göre Afyonkarahisar’ın Sosyo-Ekonomık ve Kültürel Durumu (1938/1948)
Demirdelen, Ceren (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu arastirmanin amaci Haber Gazetesi taranmak suretiyle Afyon’un sosyal, ekonomik yapisi hakkinda bilgi elde etmektir. Arastirmada kullanilan materyal 1938-1948 yillari arasinda çikan Haber gazetesidir. Yapilan basin ... -
İlköğretim 1.Kademede Davranış Sorunları Olan Çocukların
Ece, Bahriye (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırma, ilköğretim birinci kademede öğrenim gören 7-11 yaş grubu çocuklar arasında; saldırganlık, içe kapanıklık, kekemelik, dikkat eksikliği ve hiperaktivite davranış sorunlarından en az birini yaşayan çocukların ... -
İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler ders programındaki kazanımların taksonomik açıdan değerlendirilmesi
Gazel, Ahmet Ali; Erol, Hüseyin (2012)Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin dünyada yarattığı hızlı değişim ve dönüşüm, hayatın her alanında etkisini göstermektedir. Eğitim-öğretim faaliyetleri bu süreçten payına düşeni almaktadır. Ülkemizde 2005 yılından itibaren ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki
Yurtseven, Ramazan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin ... -
İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Derslerinde Gezi-Gözlem Yönteminin Uygulanma Durumunun İncelenmesi
Yıldırım, Ramazan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırma, İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler derslerinde gezi-gözlem yönteminin uygulanma durumunun incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında, Kütahya merkez ve ... -
İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Derslerinde Gezi-Gözlem Yönteminin Uygulanma Durumunun İncelenmesi
Gazel, Ahmet Ali; Yıldırım, Ramazan (2014)Bu araştırma, İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler derslerinde gezi-gözlem yönteminin uygulanma durumunun incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında, Kütahya merkez ve ... -
Kelile ve Dimne’nin sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerler açısından incelenmesi
Karadem, Rıza (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 09.06.2023)Kelile ve Dimne, hükümdarlara devleti yönetmelerinde ışık tutan bir Siyâsetnâme olmasının yanında, yazıldığı dönemin ahlaki değerlerini, eğlenceli ve akılda kalıcı bir üslupla aktaran nasihatname ve hikâye kitabıdır. ... -
Musâhabât-I Ahlâkiye Ve Malûmât-I Vataniye adlı ders kitabının transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
Demirkaya, Muhammet (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, 1924 yılında Muallim Orhan FUAD tarafından ilk mekteplerin 4. ve 5. sınıflarında okutulmak üzere yazılan “Musahabat-ı Ahlakiye ve Malumat-ı Vataniye 4 ve Musahabat-ı Ahlakiye ve Malumat-ı Vataniye 5” ... -
Newspapers published by the employees against their employers in Turkey: Haber and Basin
Gazel, Ahmet Ali (Osmanlı Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 19.12.2023)Takvim-i Vekayi started to be published in 1831 and was the first Turkish newspaper published in the Ottoman Empire period. The number of newspapers published in the Ottoman Empire started to increase after 1860. As a ... -
Ortaokul 6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Eskişehir Örneği
Yılmaz, Mevlüt (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre; “cinsiyet”, “en son bitirilen eğitim kurumu”, “hizmet süresi”, “kitap seçim tercihi” değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi ... -
Ortaokul Öğrencilerinin 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Değerleri Kazanma Düzeyleri (Afyonkarahisar İli Örneği)
Aydın, Onur (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tarama modelindeki bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerleri ne düzeyde kazandıklarını belirlemektir. Veriler, 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılında Afyonkarahisar ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilinci Kazanım Düzeyleri
Selimoğlu, Selim (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2015)Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin çevre bilinci kazanım düzeylerini bazı demografik değişkenlere göre incelemektedir. Betimsel tarama modelinde yapılan bu araştırmanın örneklemini Antalya il merkezinde dokuz farklı ... -
Öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkındaki görüşleri: İstanbul örneği
Çınar, Ceylan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışma öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkında görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden fenomoloji desenine göre hazırlanmıştır. Çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılının ...


















