dc.contributor.advisor | Uçan, M. Hilmi | |
dc.contributor.author | Önder, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2022-05-25T07:57:14Z | |
dc.date.available | 2022-05-25T07:57:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/10013 | |
dc.description.abstract | Değerler eğitimi, değerlerimizin çocuklara aktarılması için oldukça önemlidir. Türkçe dersi öğretim programlarında bu amaçla değerlere yer verilmektedir. Bu çalışmanın amacı, 2019 Türkçe Öğretim Programı’ndaki “kök değerleri” açıklamak ve bu değerler çerçevesinde Sadettin Kaplan’ın çocuk öykülerini incelemektir. Çalışmada Sadettin Kaplan’ın çocuklar için yazdığı on altı öykü kitabı incelenmiştir. Kaynak tarama metodu kullanılmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çocuk, çocuk edebiyatı, türler ve öykü türünün temel özellikleri verilmiştir. İkinci bölümde değer kavramı üzerinde durulmuş ve 2019 Türkçe Öğretim Programı’ndaki kök değerler açıklanmıştır. Üçüncü bölümde Sadettin Kaplan’ın hayatı, eserleri ve edebî kişiliği hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde öykülerden elde edilen bulgular incelenmiş, sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Çalışmanın sonucunda Sadettin Kaplan’ın çocuklar için yazdığı on altı öykü kitabında dokuz kök değer tespit edilmiştir. Bu değerler şunlardır: adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, yardımseverlik. Öykülerde en çok ‘sevgi’ değerine rastlanmıştır. Vatanseverlik değeriyle ilgili bulgu tespit edilememiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Values education is vital for the transfer of our values to the children. Values are included in Turkish course curriculum. The goal of this study is to explain the “root values” in the 2019 Turkish curriculum and to examine sixteen story books written by Sadettin Kaplan for children with in the framework of these values. Source scanning method was used for this study and the study consists of four parts. In the first chapter the basic features of children, children’s literatüre, genres and short stories are given. Then, in the second part, the concept of values is emphasized and the root values in the 2019 Turkish curriculum are explained. In the third chapter, information about Sadettin Kaplan’s life, works and literary personality is given. In the fourth chapter, the findings obtained from the stories were examined and conclusions and suggestions were given. In consequence of the study, nine root values were determined in sixteen story books written by Sadettin Kaplan for children. These values are: justice, friendship, honesty, self control, patience, respect, love, responsibility and helpfulness. Mostly love value was found in the stories.While patriotic values findings were not included. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk edebiyatı | en_US |
dc.subject | Sadettin Kaplan | en_US |
dc.subject | Öykü | en_US |
dc.subject | Değer | en_US |
dc.subject | Değerler Eğitimi | en_US |
dc.title | Sadettin Kaplan’ın çocuk edebiyatı öykülerinin 2019 Türkçe öğretim programındaki kök değerler bağlamında incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An examination of Sadettin Kaplan’s children’s literature stories in the context of the root values in the 2019 Turkish teaching program | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Önder, Büşra | |