Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik sosyal bilgiler dersindeki öğretimsel uyarlamalar hakkında öğretmen görüşleri
Özet
Bu araştırmanın amacı öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için Sosyal Bilgiler dersinde öğretimde bireyselleştirme, düzenleme ve uyarlamaların niteliklerinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesidir. Öğrenme güçlüğü olan bireyler normal gelişim gösteren akranlarından daha farklı şekillerde öğrenebilmektedir. Bu bireylerin mevcut performanslarını en üst düzeye çıkarabilmek, etkili ve kalıcı öğrenmelerin sağlanması için öğretimsel uyarlamalar yapmak önem arz etmektedir. Bu çalışma öğretmenlerin uyarlamalar hakkında görüşlerinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma, eğitim öğretimde uyarlamalar hakkında öğretmenlerin bilgi düzeylerinin arttırılması için planlamalar yapılmasına katkı sağlayacaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla 2019–2020 eğitim öğretim yılında Konya ili merkezinde bulunan MEB’e bağlı ortaokullarda öğrenme güçlüğü tanısı olan olan öğrencileriyle eğitim öğretim faaliyetleri gerçekleştirmiş olan yirmi beş Sosyal bilgiler öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu’yla toplanmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş ve veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Kodlanan bilgiler daha sonra içeriğe uygun olarak düzenlenerek bulgular kısmında kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgulara göre, öğrenme güçlüğü tanısı olan öğrencilerle çalışan Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrencilerin özelliklerine uygun plan hazırlamadıkları, planlarda öğretimsel uyarlamalara yer vermedikleri, var olan planları uygulamadıkları, öğrencilere uygun değerlendirme yöntemleri kullanmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. The aim of this research is to determine the characteristics of individualization, regulation and adaptations in teaching in social studies course for students with learning disabilities, according to teachers' opinions. Individuals with learning disabilities can learn in different ways than their normally developing peers. It is important to make instructional adaptations in order to maximize the current performance of these individuals and to ensure effective and permanent learning. This study aims to determine the opinions of teachers about adaptations. This research will contribute to the planning to increase the knowledge level of teachers about adaptations in education. Basic qualitative research method was used in the study. For this purpose, twenty-five social studies teachers who carried out education activities with mainstreaming students diagnosed with learning disabilities in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in the city center of Konya in the 2019-2020 academic years were interviewed. The data in the research were collected with the 'Semi-Structured Interview Form' developed by the researcher. The interviews were recorded with a voice recorder and the data were analyzed by content analysis method. The coded information was then arranged in accordance with the content and used in the findings section. According to the findings of the research, it was concluded that social studies teachers working with students with learning disabilities did not prepare plans suitable for the characteristics of the students, did not include instructional adaptations in the plans, did not implement the existing plans, and did not use appropriate assessment methods for the students.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10025Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]