Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorLimon, İbrahim
dc.contributor.authorSezgin Nartgün, Şenay
dc.date.accessioned2022-07-27T12:31:54Z
dc.date.available2022-07-27T12:31:54Z
dc.date.issued21.07.2020en_US
dc.identifier.citationLimon, İ. & Sezgin Nartgün, Ş. (2020). Development of Teacher Job Performance Scale and Determining Teachers' Job Performance Level . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (3) , 564-590 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/54987/642340en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1191651
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10074
dc.description.abstractThis study aims to develop a valid and reliable scale to measure teachers’ self-reported job performance and use it for the first time on the target group. In line with this aim, the current study employed a single surveying model. The study sample consisted of three groups. There are 265 teachers in the first group; 509 teachers in the second and 1935 teachers in the last one. Exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were used to determine the factor structure of the teachers’ job performance scale (TJPS). Cronbach’s Alpha reliability coefficient and item statistics were also calculated. Results showed that the TJPS is a valid and reliable threedimensional measure: task performance (16 items), contextual performance (9 items) and adaptive performance (12 items). On the other hand, teachers’ performance level is “always” for task, adaptive and the overall scale and sometimes for contextual performance. Based on the findings, some suggestions were made.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin iş performansını öz-bildirim yöntemiyle ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek ve geliştirilen ölçeğin ilk uygulamasını hedef grup üzerinde yürütmektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada tekil tarama yöntemi esas alınmıştır. Araştırma üç farklı çalışma grubu üzerinde yürütülmüştür. Birinci çalışma grubunda 265 öğretmen; ikinci çalışma grubunda 509 öğretmen ve üçüncü çalışma grubunda 1935 öğretmen yer almaktadır. Öğretmen iş performansı ölçeğinin yapı geçerliğini test etmek amacıyla açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi yürütülmüştür. Güvenirlik analizleri kapsamında ise Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı ve madde istatistikleri hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğuna işaret etmektedir. Ölçek görev performansı (16 madde), bağlamsal performans (9 madde) ve uyumsal performans (12 madde) olmak üzere üç boyuttan oluşmaktadır. Ayrıca, elde edilen bulgular öğretmen iş performansının görev performansı, uyumsal performans ve ölçek genelinde “her zaman” bağlamsal performans boyutunda ise “ara sıra” düzeyinde olduğunu göstermektedir. Bulgular temelinde birtakım öneriler getirilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttp://dergipark.gov.tr/akukegen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectJob Performanceen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectİş Performansıen_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.titleDevelopment of teacher job performance scale and determining teachers' job performance levelen_US
dc.title.alternativeöğretmen iş performansı ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin iş performansı düzeyinin belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5830-7561en_US
dc.authorid0000-0002-5404-1655en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage564en_US
dc.identifier.endpage590en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster