Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Özlem
dc.contributor.authorKalyoncu, Nesrin
dc.date.accessioned2022-07-27T12:49:34Z
dc.date.available2022-07-27T12:49:34Z
dc.date.issued21.07.2020en_US
dc.identifier.citationÖztürk, Ö. & Kalyoncu, N. (2020). Development of a ‘Musical Knowledge Test’ for the Sixth Grade Music Lesson of Turkish Primary Education . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (3) , 609-629 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/54987/601156en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1210067
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10076
dc.description.abstractAs in every lesson, the achievement in music lessons is determined by measurement and assessment procedures. The diversity of the learning outcomes of the music lesson necessitates the multidimensional assessment of student development. Students’ learning outcomes regarding musical knowledge and behaviors can be measured through various measurement tools. In this study, it is aimed to develop a multiple-choice Musical Knowledge Test for 6th Grade music lesson subjects. In the developing process of the Musical Knowledge Test, firstly the subjects shall be discussed in the test were determined, the learning outcomes were detailed by dividing them into suboutcomes, and a 25-question multiple-choice questionnaire was created. After obtaining expert opinion for the scope validity, a test draft was prepared and tested by making the necessary arrangements. 220 tests were analyzed using Excel program, after that, five items were excluded from the test. As a result of these corrections and analyzes, 20- item Musical Knowledge Test took its final form. The KR-20 reliability coefficient of the test was 0.77, the mean difficulty value was 0.57, the mean discrimination value was 0.44. The test, which seems valid and reliable, is thought to be an auxiliary and functional tool that music teachers can use.en_US
dc.description.abstract: Her derste olduğu gibi müzik derslerinde de başarı tayini, ölçme-değerlendirme işlemleri ile yapılmaktadır. Müzik dersinin çeşitlilik içeren kazanımları, öğrenci gelişiminin çok yönlü ölçülüp değerlendirilmesini gerektirmektedir. Öğrencilerin müzik bilgisi içeren kazanımları ve müziksel davranış alanlarındaki kazanımları çeşitli ölçme araçları ile ölçülebilir. Bu çalışmada, ilköğretim 6. sınıf müzik dersi konularına yönelik bir çoktan seçmeli müzik bilgisi başarı testi geliştirmek amaçlanmıştır. Müzik Bilgisi Başarı Testi geliştirme sürecinde öncelikle testte ele alınacak konular belirlenmiş, kazanımlar alt kazanımlara ayrılarak detaylandırılmış ve 25 soruluk çoktan seçmeli soru havuzu oluşturulmuştur. Kapsam geçerliği için uzman görüşü alındıktan sonra gerekli düzenlemeler yapılarak test taslağı oluşturulmuştur ve denenmiştir. 220 adet test Excel programı kullanılarak analiz edilmiş, sonuçlara göre beş madde ise testten çıkarılmıştır. Bu düzeltmeler ve analizler sonrasında 20 soruluk Müzik Bilgisi Başarı Testi son halini almıştır. Testin KR-20 güvenirlik katsayısı değeri 0.77, ortalama güçlük değeri 0.57, ortalama ayırt edicilik değeri ise 0.44 olarak bulunmuştur. Geçerli ve güvenilir olduğu görülen testin, müzik öğretmenlerinin kullanabilecekleri yardımcı ve işlevsel bir araç olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.30831/akukeg.601156en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMusic Lessonen_US
dc.subjectMeasurement and Assessmenten_US
dc.subject‘Musical Knowledge Test’en_US
dc.subjectMüzik Dersien_US
dc.subjectÖlçme ve Değerlendirmeen_US
dc.subject‘Müzik Bilgisi Başarı Testi’en_US
dc.titleDevelopment of a ‘Musical Knowledge Test’ for the sixth grade music lesson of Turkish primary educationen_US
dc.title.alternativeDevelopment of a ‘Musical Knowledge Test’ for the sixth grade music lesson of Turkish primary education İlköğretim altıncı sınıf müzik dersi için bir ‘Müzik Bilgisi Başarı Testi’ geliştirmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-1500-2968en_US
dc.authorid0000-0002-2083-7487en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage609en_US
dc.identifier.endpage629en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster