Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYuvayapan, Fatma
dc.contributor.authorYükselir, Ceyhun
dc.date.accessioned2022-07-29T09:31:40Z
dc.date.available2022-07-29T09:31:40Z
dc.date.issued23.10.2020en_US
dc.identifier.citationYuvayapan, F. & Yükselir, C. (2020). A Systematic Review of Corpus-Based Studies on Academic Writing in the Turkish Context . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (4) , 630-645 . DOI: 10.30831/akukeg.658945en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1221118
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10077
dc.description.abstractAcademic writing is rested on a view of academic negotiation between writers and readers in which writers ultimately aim to gain credibility in their academic discipline. In doing so, they utilize a wide range of linguistic devices based on cultural and disciplinary norms to communicate with readers and convince the readers about the truth of their claims. Based on a review of corpus-based studies about linguistic devices in academic writing conducted by Turkish scholars in the field of English Language Teaching and Linguistics, the present systematic review aims to show a general understanding of these devices in the lens of Turkish scholars in these fields. The systematic review has been carried out by postgraduate dissertations, MA theses and research articles in the past decade. Based on the results, it is found that Turkish academic writers had a different style of taking stance in their L1 and they mostly attempt to follow the linguistic conventions of both global and cultural communities in their discipline while writing academic genres in English.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada akademik yazım, yazarların akademik alanlarında inanılırlık kazanmayı amaçladıkları, yazarlar ve okuyucular arasındaki akademik uzlaşmaya dayanmaktadır. Bunu yaparken, okuyucularla iletişim kurmada ve okuyuculara iddialarının gerçekliklerini ikna etmede kültürel ve disiplinler arası normlara dayanan bir dizi dilbilimsel araçlardan faydalanmaktadırlar. Bu çalışmada, İngiliz Dili Eğitimi ve İngiliz Dilbilimi alanlarındaki Türk araştırmacılar tarafından yürütülen akademik yazım ile ilgili kültürlerarası derlem çalışmalarının incelemesi yapılmaktadır ve bu dilbilimsel araçların bu alanlardaki Türk akademisyenler tarafından nasıl algılandıklarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bunlar son on yıl içinde yapılan doktora ve yüksek lisans tezleri ve araştırma makaleleridir. Sonuçlara dayalı olarak, Türk akademik yazarların kendi anadillerinde farklı bir yazım şekli olduğu ve çoğunlukla İngilizce olarak akademik türde yazdıklarında hem küresel hem de kültürel grupların dilbilimsel kurallarını takip etme girişimleri olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttp://dergipark.gov.tr/akukegen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSystematic Reviewen_US
dc.subjectCorpus-Based Studiesen_US
dc.subjectAcademic Writingen_US
dc.subjectTurkish Contexten_US
dc.subjectSistematik İncelemeen_US
dc.subjectDerlem Çalışmalarıen_US
dc.subjectAkademik Yazımen_US
dc.subjectTürkiye Bağlamıen_US
dc.titleA systematic review of corpus-based studies on academic writing in the Turkish contexten_US
dc.title.alternativeTürkiye bağlamında akademik yazım üzerine derlem-temelli çalışmaların sistematik değerlendirmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-7924-0933en_US
dc.authorid0000-0003-4781-3183en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage630en_US
dc.identifier.endpage645en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster