Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAylar Çankaya, Ebru
dc.date.accessioned2022-07-29T09:46:03Z
dc.date.available2022-07-29T09:46:03Z
dc.date.issued23.10.2020en_US
dc.identifier.citationAylar Çankaya, E. (2020). Investigating Flexibilities of the Classroom Teachers for Four Operations in the Basis of Different Strategies . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (4) , 646-662 . DOI: 10.30831/akukeg.646023en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/853687
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10078
dc.description.abstractFour operations algorithm is among the major topics occupying a significant position in primary school schedule. Moreover, utilizing alternative strategies during the education process and improving operation flexibility of students also considered important in teaching of mathematics. Flexibility in computing is the ability of solving any operation also by using various cognitive or model based calculation strategies with different methods. Giving place for these strategies in education process for improvement of skills of using different strategies and guiding students enabling them to develop their own strategies is important. In this study, in addition to the teaching the standard algorithm, covering a massive place in our courses, it is aimed to review the classroom teachers’ opinions for the alternative strategies of four operation that means their flexibility in the procedural process (procedural flexibility). The procedural flexibility is discussed through strategies and standard algorithms using preliminary learning such as modeling, mental processing and place value concept. It is a qualitative study conducted in 2018-2019 academic year with 45 classroom teachers. In the study, a 2-question open-ended question form based on multiplication and consisting of two different scenarios was used as data collection tool. The most favorite strategy preferred by teachers according to the findings obtained from this form is standard algorithm followed by mental process strategy. However, teachers showed no flexibility in the process, they did not prefer other alternative strategies given about multiplication and they reported negative opinions about some of them.en_US
dc.description.abstractDört işlem algoritması ilkokul programında önemli yer tutan konu başlıklarındandır. Ayrıca, öğretim sürecinde alternatif stratejilerin kullanımı ve öğrencide işlemde esnekliğin geliştirilmesi de matematik eğitiminde önemsenmektedir. Hesaplamada esneklik herhangi bir işlemi çeşitli zihinsel veya model temelli hesaplama stratejilerini de kullanarak, farklı yollarla çözebilme becerisidir. Farklı stratejileri kullanma becerisinin öğrencilerde gelişmesinde öğretim sürecinde bu stratejilere yer verilmesi, öğrencilerin kendi stratejilerini geliştirmesinde onlara rehberlik edilmesi önemlidir. Bu araştırmada şu an hizmet yürüten sınıf öğretmenlerinin, derslerimizde büyük yer kaplayan geleneksel algoritmanın öğretimine ek olarak, dört işlemin alternatif stratejilerine yönelik görüşlerini yani işlem sürecindeki esnekliklerini incelenmek amaçlanmıştır. İşlemde esneklik modelleme, zihinden işlem, basamak kavramı gibi ön öğrenmelerin kullanıldığı stratejiler ve geleneksel algoritma üzerinden ele alınmıştır. Araştırma 2018-2019 öğretim yılında, 45 sınıf öğretmeni ile birlikte yürütülen bir nitel araştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, çarpma işlemini temel alan ve iki ayrı senaryodan oluşan, 2 soruluk açık uçlu bir soru formu kullanılmıştır. Bu formdan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin en çok tercih ettikleri strateji geleneksel algoritma, hemen ardından da zihinden işlem stratejisi olmuştur. Buna karşın öğretmenler işlemde esneklik göstermemiş, çarpma işlemi ile ilgili verilen alternatif stratejileri hem tercih etmemiş, hem de bazıları hakkında olumsuz görüş bildirmişlerdir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttp://dergipark.gov.tr/akukegen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFlexibilityen_US
dc.subjectStandard Algorithmen_US
dc.subjectMental Processingen_US
dc.subjectModelingen_US
dc.subjectPlace Value Concepten_US
dc.subjectEsnekliken_US
dc.subjectGeleneksel Algoritmaen_US
dc.subjectZihinden İşlemen_US
dc.subjectModellemeen_US
dc.subjectBasamak Değeri Kavramıen_US
dc.titleInvestigating flexibilities of the classroom teachers for four operations in the basis of different strategiesen_US
dc.title.alternativeSınıf öğretmenlerinin farklı stratejiler temelinde işlemde esnekliklerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0455-3553en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage646en_US
dc.identifier.endpage662en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster