Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraca, Yasin
dc.contributor.authorFiliz, Bijen
dc.date.accessioned2022-07-29T10:19:51Z
dc.date.available2022-07-29T10:19:51Z
dc.date.issued23.10.2020en_US
dc.identifier.citationKaraca, Y. & Filiz, B. (2020). Physical Education and Sports Course Value Orientations of Secondary School Students . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (4) , 716-730 . DOI: 10.30831/akukeg.757285en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1166351
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10082
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the value orientation of secondary school students in Physical Education (PE) in terms of gender, age, doing regular sports, participating in school teams, and family income variables. In this research, the general scanning method was used. The study sample consisted of 419 volunteer students who studied at secondary schools in central Malatya, selected using a simple random sampling method. The Physical Education Course Student Value Orientation Scale was used for research purposes. In the research, frequency and percentage analysis, Variance analysis, and the Tukey test were used. As a result of the research, the PE value orientation of male students was higher than that of female students, the sportive virtue behavior of students was higher than that of the age group of 13 compared to that of the age group of 15, and students with low family incomes were more likely to act in solidarity than students with high incomes. The most remarkable result of the study is that students who doing regular sports and participating in school teams have higher PE lesson value orientations than other students. These results show that students can be developed some responsibility behaviors through PE.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi değer yönelimlerinin cinsiyet, yaş, okul içi ve dışında spor yapma, okul takımlarına katılma ve aile gelir düzeyi değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Malatya ili merkez ortaokullarında öğrenim gören, basit rastgele örnekleme yöntemine göre seçilen 419 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada “Beden Eğitimi Dersi Öğrenci Değer Yönelimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, frekans ve yüzde analizi, Varyans analizi ve Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi değer yönelimlerinin kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu, 13 yaş grubundaki öğrencilerin sportif erdem davranışlarının 15 yaşındaki öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca aile gelir düzeyi düşük olan öğrencilerin gelir düzeyi yüksek olan öğrencilere göre dayanışmaya yönelik davranışlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmanın en dikkat çekici sonucu ise, düzenli spor yapan ve okul takımlarında yer alan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi değer yönelimlerinin diğer öğrencilere göre daha yüksek olmasıdır. Bu sonuçlar, beden eğitimi ve spor yoluyla öğrencilere bazı sorumluluk davranışlarının kazandırılabileceğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.30831/akukeg.757285en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPhysical Education And Sportsen_US
dc.subjectSportive Virtueen_US
dc.subjectSolidarityen_US
dc.subjectSelf-Confidenceen_US
dc.subjectSensitivityen_US
dc.subjectBeden Eğitimi Ve Sporen_US
dc.subjectSportif Erdemen_US
dc.subjectDayanışmaen_US
dc.subjectÖzgüvenen_US
dc.subjectDuyarlı Olmaen_US
dc.titlePhysical education and sports course value orientations of secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeOrtaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi değer yönelimlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0000-0001-6024-7679en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage716en_US
dc.identifier.endpage730en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster