7. Sınıf matematik dersinde kullanılan işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünme eğilimi üzerindeki etkisi
Özet
Bu araştırmada, 7. sınıf matematik dersi “veri analizi” alt öğrenme alanında işbirliğine dayalı öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarı, matematiğe yönelik tutum ve eleştirel düşünme eğilimlerine olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Mersin ili Anamur ilçesinde bir çocuk kulübünde, 2020-2021 öğretim yılında 20’si deney ve 20’si kontrol grubu olmak üzere toplam 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenle yürütülmüş ve deney grubunda Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri (ÖTBB) ile Takım Oyun Turnuva (TOT) tekniği, kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alan etkinlikler ile dört hafta süreyle uygulama yapılmıştır. Çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 32 maddelik “Veri Analizi Başarı Testi”, Önal (2013) tarafından geliştirilen “Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği” ve Kılıç ve Şen (2014) tarafından uyarlanan “Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır. Her üç veri toplama aracı uygulama öncesi ön test, uygulama sonrası ise son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler, ilişkisiz örneklemler t-testi, ilişkili örneklemler t-testi, Mann Whitney-U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi uygulanarak analize tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda, deney ve kontrol gruplarında öğrencilerin akademik başarılarının anlamlı düzeyde arttığı belirlenmiştir. Matematiğe yönelik tutum puanları, deney grubunda anlamlı düzeyde azalmış, kontrol grubunda ise anlamlı olmayan düzeyde artmıştır. Eleştirel düşünme eğilimi puanlarında ise, deney grubunda anlamlı olmayan bir düşüş, kontrol grubunda anlamlı düzeyde artış meydana gelmiştir. This study aimed to investigate the effects of collaborative teaching methods and techniques on students' academic achievement, attitudes toward mathematics, and critical thinking disposition in the field of "data analysis." The research was carried out in a kids club in the Anamur district of Mersin province in the 2020-2021 academic year, with 40 students, 20 of whom were in the experimental group and 20 in the control group. The research was carried out with a pretest-posttest control group quasi-experimental design. In the experimental group, the Team Game Tournament (TGT) technique with StudentTeamsAchievement Sections (STAS), and in the control group, the activities in cluded in the secondary school mathematics curriculum of the Ministry of National Education were applied for four weeks. In the study, the 32-item "Data Analysis Achievement Test" developed by the researcher, the "Attitude Scale towards Mathematics" developed by Önal (2013), and the "Critical Thinking Tendency Scale" developed by Kılıç and Şen (2014) were used. All three data collection tools were applied as a pre-test before and as a post-test after the application. The obtained data were analyzed by applying the independent samples t-test, dependent samples t-test, Mann Whitney-U test, and Wilcoxon Signed Ranks test. As a result of the analysis, it was determined that students' academic success in experimental and control groups increased at a significant level. Attitude scores towards mathematics decreased significantly in the experimental group but increased insignificantly in the control group. There was an insignificant decrease in the critical thinking disposition scores in the experimental group and a significant increase in the control group.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10111Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]