Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaraca, Yusuf
dc.contributor.authorTayşi, İsmail
dc.date.accessioned2022-08-26T12:24:54Z
dc.date.available2022-08-26T12:24:54Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10114
dc.description.abstractBu çalışma, sosyal medyada insanları etkisi altına alan video ve fotoğraf paylaşma uygulamaları üzerinden yapılan fenomen pazarlamasının, özellikle son yılların popüler ürün tanıtma araçlarından biri olduğu gerçeğinden hareketle yapılmıştır. Sosyal medya fenomenlerinin tüketici satın alma karar sürecine etkisinin cinsiyet ve ürün grubu açısından analizinin yapıldığı çalışma 472 kişi ile yürütülmüştür. Sosyal medya fenomenine güven, sosyal medya fenomenine duygusal yakınlık, sosyal medya fenomenine ilgi ve sosyal medya fenomenine niyet düzeyleri açısından incelenmiştir. Kadınların erkeklere oranla teknolojik ürün grubunu, ev aleti grubunu, kişisel/kozmetik ürün grubunu tercih ettiği saptanmıştır. Erkeklerin ise ise sosyal medya fenomeninin tavsiye ettiği otomotiv ürün grubunu kadınlara oranla daha çok tercih ettiği saptanmıştır. Eğitim hizmeti, tatil/seyahat hizmeti, yeme/içme hizmeti ve sağlık hizmeti ürün grupları ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. Sosyal medya fenomenine ilgi, güven ve duygusal yakınlık kuran kişilerin satın alma niyetlerinin daha yüksek olduğunu saptanmıştır. Sosyal medya fenomenine duygusal yakınlık düzeyinin bir birim artması sosyal medya fenomeni niyetinin 0,387 arttırdığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study is based on the fact that phenomenon marketing, which is done through video and photo sharing applications that affect people in social media, is one of the popular product promotion tools in recent years. The study, in which the effect of social media phenomena on the consumer purchasing decision process was analyzed in terms of gender and product group, was conducted with 472 people. Trust in the social media phenomenon, emotional closeness to the social media phenomenon, interest in the social media phenomenon and intention levels to the social media phenomenon were examined. It has been determined that women prefer the technological product group, household appliance group, personal/cosmetic product group compared to men. It has been determined that men prefer the automotive product group recommended by the social media phenomenon more than women. No significant relationship was found between education service, holiday/travel service, food/beverage service and health service product groups and gender. It has been determined that people who are interested, trust and emotionally close to the social media phenomenon have higher purchase intentions. It was determined that an increase in the level of emotional closeness to the social media phenomenon by one unit increased the intention of the social media phenomenon by 0.387.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFenomenen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectSatın Almaen_US
dc.subjectKarar Sürecien_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.titleSosyal medya fenomenlerinin tüketici satın alma karar sürecine etkisinin cinsiyet ve ürün grubu açısından analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the impact of social media phenomena on consumer purchasing decision process in terms of gender and product groupen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTayşi, İsmail


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster