Sosyal medya fenomenlerinin destinasyon tercihi üzerindeki etkisi: Kuşaklar arası bir karşılaştırma
Özet
Yeni teknolojilerin gelişmesi ile birlikte internet üzerinden yapılan ticari işlemler, görüşmeler, bilgi aktarımı, duygu, düşünce paylaşımı, sosyal medya kullanımının hızla artması, internetin yaşamın her alanında etkili olmasını sağlamıştır. İnternetin girdiği her sektör gibi turizm sektörü de sanal ortamda yerini almıştır. Bunun sonucunda turizmde dijitalleşme ve e-pazarlama faaliyetleri her geçen gün daha da artmaktadır. Günümüzde turistler sosyal medya platformları aracılığı ile gideceği destinasyon, konaklayacağı otel, kullanacağı ulaşım aracı gibi turistik hizmet bilgilerini internet üzerinden edinebilmekte ve bu sayede tatilini rahatlıkla planlayabilmektedir. Bu bağlamda da sosyal medya kullanımı tatil tercihini etkilemektedir.
Bu araştırmada, sosyal medya fenomenlerinin, destinasyon tercihi üzerindeki etkisini farklı kuşaklar bağlamında araştırmak amaçlanmıştır. İlişkisel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada ihtiyaç duyulan veriler anket formu ile toplanmıştır. Veriler sosyal medya fenomenlerini takip eden ya da sosyal medya fenomenlerinden etkilenen 18 yaş üzeri 450 takipçiden elde edilmiş ve tutarsız olan 55 anket çıkartılarak 395 ankete ilişkin veriler üzerinde analizler gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi için ise SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Araştırmada tanımlayıcı verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri, ilişki ölçüm testlerinde Korelasyon ve hipotez testlerinde Regresyon analizleri kullanılmıştır.
Analizler sonucunda sosyal medya fenomenlerine yönelik algı düzeylerinin kuşaklar bağlamında farklılık gösterdiği, destinasyon tercihinde sosyal medya fenomenlerinin önemli bir belirleyici olduğu saptanmıştır. Diğer yandan sosyal medya fenomenlerinin destinasyon tercihi üzerindeki etkisinin X,Y ve Z kuşakları bağlamında farklılaştığı belirlenmiştir. With the development of new technologies, the rapid increase in commercial transactions, negotiations, information transfer, sharing of feelings and thoughts, and the use of social media over the internet have made the internet effective in all areas of life. Like every sector where the internet has entered, the tourism sector has also taken its place in the virtual environment. As a consequence of this fact, digitalization and e-marketing activities in tourism are increasing day by day. Today, tourists can obtain touristic service information such as the destination, the hotel they will stay in, the means of transportation they will use, through social media platforms, and thus they can easily plan their holidays. In this context, the use of social media affects the choice of vacation.
In this research, it is aimed to evaluate the effect of social media influencers on destination preference in the context of different generations. The data needed in the study, in which the relational research method was used, were collected with a questionnaire. The data were obtained from 450 followers over the age of 18 who follow or are affected by social media influencers, and 55 surveys that were inconsistent were removed and analyses were carried out on the data of 395 surveys. SPSS (Statistical Package for Social Sciences) program was used for data analysis. In the study, percentage, frequency, mean and standard deviation values were used in the analysis of descriptive data, correlation analysis was used in the relationship measurement tests, and regression analysis was used in the hypothesis tests.
As a result of the analyses, it has been concluded that the perception levels towards social media influencers differ in the context of generations and that social media influencers are an important determinant for destination preference. On the other hand, it has been concluded that the effect of social media influencers on destination preference differs in the context of X, Y and Z generations.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10123Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1683]