Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYazıcı, Hakkı
dc.contributor.authorÖzden Çınar, Tuğçe
dc.date.accessioned2022-10-03T06:08:40Z
dc.date.available2022-10-03T06:08:40Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-05-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10126
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; özel yetenekli öğrencilerin AG’ ye yönelik tutumlarını ve Sosyal Bilgiler derslerinde AG uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma kapsamında Sosyal Bilgiler dersi çerçevesinde 2020- 2021 eğitim- öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezindeki BİLSEM’ e devam etmekte olan özel yetenekli öğrencilerle artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik bir karma yöntem çalışması yapılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında 167, nitel kısmında 29 öğrenci ile çalışılmıştır. Bu araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmış, araştırma için gerekli olan veriler “Kişisel Bilgi Formu”, “Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği” ve “Öğrenci Görüşme Formu” kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin AG uygulamalarına yönelik tutumlarının ölçülebilmesi amacıyla Küçük, Yılmaz, Baydaş ve Göktaş (2014) tarafından geliştirilmiş olan Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği- AGUTÖ kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri bir istatistik programı ile analiz edilmiş ve nicel verilerin analizinde aritmetik ortalama, yüzde, frekans, t-testi, anova ve tek yönlü varyans analizleri ile Tukey testi kullanılmıştır. Nitel veriler üzerinde ise betimsel analiz uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlar şöyle özetlenebilir; nicel sonuçlara göre araştırmanın çalışma grubunu oluşturan özel yetenekli öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde AG kullanılmasına yönelik tutum düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılanlardan genel yetenek alanında öğrenim gören öğrencilerin AG tutum düzeylerinin müzik alanında öğrenim görmekte olan öğrencilerden daha yüksek olduğu; daha önce AG kullanan öğrencilerin daha önce AG kullanmamış öğrencilere göre daha yüksek düzeyde tutuma sahip oldukları görülmüştür. Nitel sonuçlara göre; öğrencilerin AG teknolojisinin öğretmen ve öğrenciler tarafından kullanılmasını istedikleri, AG kullandıkları derslerde daha eğlenceli bir süreç yaşadıkları, bu yolla öğrenilen bilgilerin de daha kalıcı olduğunu düşündükleri; derslerde AG kullanılmasının daha kolay anlamayı sağlaması, dersi sıkıcılıktan kurtarması gibi öğrenme sürecini olumlu etkileyecek sonuçları olduğu ifadelerine rastlanmıştır. Sonuç olarak, Sosyal Bilgiler dersinde AG kullanılarak zenginleştirilmiş etkinlikler kullanılmasının öğrenme sürecine ve öğrencilerin gelişimine olumlu etkileri olacağı öngörüsüne ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen nitel ve nicel sonuçlar sonuç ve tartışma başlığı altında bütünleştirilerek ilgili çalışmalar ışığında tartışılmıştır. Son olarak araştırma sonuçları ve araştırmacının deneyimlerinden hareketle önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the attitudes of gifted students towards AR and their opinions about AR applications in Social Studies courses. Within the scope of this research, a mixed method study for AR applications was conducted with gifted students going to the SAC in Afyonkarahisar city center in the 2020-2021 academic year within the framework of the Social Studies course. The quantitative part of the study was studied with 167 students and the qualitative part with 29 students. In this study, the parallel design converging from the mixed method designs was used, and the data required for the research were collected using the "Personal Information Form", "Augmented Reality Applications Attitude Scale" and "Student Interview Form". In order to measure students' attitudes towards AR applications, the Augmented Reality Applications Attitude Scale-ARASS developed by Küçük, Yılmaz, Baydaş, and Göktaş (2014) was used. The quantitative data of the study were analyzed with a statistical program and arithmetic mean, percentage, frequency, t-test, anova and one-way analysis of variance and Tukey test were used in the analysis of quantitative data. Descriptive analysis was applied on qualitative data. The results obtained as a result of the research can be summarized as follows; According to the quantitative results, it was seen that the level of attitude towards the use of AR in the Social Studies course of the gifted students, who made up the study group of the research, was high. Among the participants in the study, the AR attitude levels of the students studying in the field of general ability were higher than the students studying in the field of music, and that students who have used AR before have a higher level of attitude than students who have not used AR before. According to the qualitative results; it has been revealed that the students wanted AR technology to be used by teachers and students, that they had a more enjoyable process in the lessons they used AR, and that the information learned in this way was more permanent; It has been found out that the use of AR in lessons has results that will positively affect the learning process, such as making it easier to understand and saving the lesson from boringness. The qualitative and quantitative results obtained within the scope of the research were integrated under the title of conclusion and discussion and discussed in the light of related studies. Finally, suggestions were made based on the research results and the researcher's experiences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Yetenekli Öğrencileren_US
dc.subjectBİLSEMen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretimien_US
dc.subjectArtırılmış Gerçeklik (AG)en_US
dc.titleÖzel yetenekli öğrencilerin artırılmış gerçekliğe yönelik tutumları ve sosyal bilgiler dersindeki uygulamaya dönük görüşlerien_US
dc.title.alternativeAttitudes of gifted students towards Augmented reality and their opinions about Augmented reality applications in social studies coursesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzden Çınar, Tuğçe


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster