Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEcer, Fatih
dc.contributor.authorErdaş,Yüksel
dc.date.accessioned2022-10-17T10:24:01Z
dc.date.available2022-10-17T10:24:01Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10146
dc.description.abstractCOVID-19 hastalığının ortaya çıkması ile birlikte insanlar yaşamlarını devam ettirebilmek için daha dikkatli ve seçici olmaya başlamışlardır. İnsanların hayatlarında önemli bir yere sahip olan internet, salgın döneminde daha da önemli bir hale gelmiştir. Salgın korkusu ile birlikte insanlar alışverişlerini e-ticaret siteleri aracılığıyla yapmayı artırmışlardır. Bu çalışmada COVID-19 salgını ile birlikte kullanım oranlarında artış olan dijital alışveriş platformlarında tüketicilerin önem verdiği faktörler saptanarak bu faktörler AHP yöntemi kullanılarak önem derecesine göre sıralanmıştır. Sonra dijital alışveriş platformlarının belirlenen faktörlere göre salgın dönemindeki performansları MAIRCA modeliyle ölçülmüş ve sonuç olarak dijital alışveriş platformlarının salgın dönemindeki performansları belirlenmiştir. Veri toplamak için anket yöntemi kullanılmış olup toplamda 329 kişinin verileri değerlendirmeye alınmıştır. Analizler sonucunda alışveriş platformlarında tüketicilerin ürünlerin uygun fiyatlı olmasına, ürünün kaliteli olmasına, indirimlere, ürün çeşitliliğine ve ürünün ücretsiz teslim edilmesine önem verdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca salgın döneminde tüketicilerin Trendyol ve Hepsiburada sitelerinin performanslarını daha çok beğendiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractWith the emergence of the COVID-19 disease, people have started to be more careful and selective in continuing their lives. The internet, which has an important place in people's lives, has become even more critical during the epidemic. With the fear of the epidemic, people have increased their shopping through e-commerce sites. In this study, the factors that consumers attach importance to in digital shopping platforms, which have increased in usage rates with the COVID-19 epidemic, were determined and these factors were ranked according to their importance using the AHP method. Then, the performance of digital shopping platforms during the epidemic period was measured with the MAIRCA model according to the factors determined; as a result, the performance of digital shopping platforms during the epidemic period was determined. The questionnaire method was used to collect data, and the data of 329 people in total were evaluated. As a result of the analysis, it was concluded that consumers on shopping platforms attach importance to the affordable price of the products, the quality of the product, discounts, product variety, and free delivery of the product. In addition, it was concluded that consumers liked the performance of Trendyol and Hepsiburada sites more during the epidemic period.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇok Kriterli Karar Vermeen_US
dc.subjectAHPen_US
dc.subjectMAIRCAen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectDijital Alışveriş Platformlarıen_US
dc.subjectPerformans Değerlendirmeen_US
dc.titleCovid-19 salgını döneminde dijital alışveriş platformlarının performanslarının ahp temelli mairca modeliyle belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the performance of digital shopping platforms through ahp-based mairca model during the covid-19 outbreaken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErdaş, Yüksel


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster