Ortaokulda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlikleri üzerine bir inceleme (Afyonkarahisar Örneklemi)
Özet
Bu araştırmada, ortaokulda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlik düzeylerini belirlemek için nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın kapsamını oluşturan evren Türkiye’de MEB’e bağlı ortaokullarda görev yapan öğretmenler iken, örneklemi 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde görev yapmakta olan, araştırmaya gönüllü olarak katılan 410 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcıları uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen Ortaokul Öğretmenleri için Uzaktan Eğitim Özyeterlik Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde betimsel istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), iki yönlü varyans analizi, Scheffe testi ve Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre ortaokulda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlik düzeylerinin “yüksek” olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre, bilişim teknolojileri öğretmenlerinin diğer branşlara göre uzaktan eğitim özyeterlik düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca yüksek kıdeme sahip öğretmenlerin diğer kıdem seviyelerine göre daha düşük uzaktan eğitim özyeterlik düzeyine sahip olduğu görülmüştür. This study aims to determine secondary school teachers’ self-efficacy levels of distance education in terms of some variables. To determine the participants’ self-efficacy levels of distance education self-efficacy, survey model which is one of the quantitative research methods was used. While the universe that constitutes the scope of the research is the teachers working in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in Turkey, the sample consists of 410 teachers working in Afyonkarahisar province in the 2021-2022 academic year and voluntarily participated in the research.To determine the sample of the study convenience sampling was used. Distance Education Self-Efficacy Scale for Secondary School Teachers developed by the researcher was used as a data gathering tool. In analyzing process of the data gathered, skewness, kurtosis, frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test, one-way variance analysis (ANOVA), two-way variance analysis, Scheffe test and Tukey HSD test were used. As a result of the study, it was found that secondary school teachers’ self-efficacy levels of distance education self-efficacy were in “high” range. According to the findings obtained from the research, it was seen that male teachers' self-efficacy levels were higher than female teachers, and information technology teachers' distance education self-efficacy levels were higher than other branches. In addition, it has been observed that teachers with higher seniority have lower distance education self-efficacy levels than other seniors.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10205Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1683]