Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoyuncu, Ahmet Ayhan
dc.contributor.authorAkay, Tansu
dc.date.accessioned2022-12-23T06:42:09Z
dc.date.available2022-12-23T06:42:09Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10224
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı, internetin yaygınlaşmaya başlaması ve sosyal medya mecralarının da gittikçe topluma hakim olmasıdır. Sosyal medyanın gittikçe yaygınlaşması yaşamsal ilişkileri etkileyen ve şekillendiren bir süreç haline gelmiştir. Bilginin hızlı bir şekilde yayılması sonucunda insanların bilgiye kolaylıkla ulaşabilmesi kişiye katkı sağladığı ifade edilebilir. Bilginin hızlı bir şekilde yayılmasıyla beraber üreten kesimin yanında tüketen kesimde yer almaktadır. Üretim ve tüketimde kullanılan sosyal medya mecralarından en popüler ve tercih edilen Instagram üzerinden yapılmaktadır. Çalışmada Instagram kullanan ev hanımı ve çalışan kadınların tüketim alışkanlıkları olarak kozmetik, giyim, aksesuar gibi birçok üründen hangilerini daha çok tercih ettikleri ve sosyal medya mecralarından Instagram’da ne kadar vakit geçirdikleri üzerine araştırma gerçekleştirilip, tartışılmıştır. Araştırmanın örneklemi Afyonkarahisar’da yaşayan ev hanımı ve çalışan kadınları oluşturmaktadır. Ev hanımı ve çalışan kadınların Instagram üzerindeki yaptıkları alışverişin giyim, kozmetik, ev eşyası gibi ürünlerden daha çok hangisini ve niçin tükettikleri üzerine bilgiler elde edilecektir. Bunun neticesinde araştırmanın doğru veriler vermesi amacıyla 100 ev hanımı ve 100 çalışan kadın şeklinde eşit dağılım yapılmıştır. Araştırmacı tarafından, araştırmacının amacına yönelik olarak hazırlanan 38 anket sorusu bulunmaktadır. Elde edilen veriler SSPS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Hipotezlerimi doğrulayan sonuçların yanı sıra yanlış olan sonuçlar da bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is that the internet has become widespread and social media channels are increasingly dominating the society. The increasing prevalence of social media has become a process that affects and shapes vital relationships. It can be stated that as a result of the rabid dissemination of information, people’s easy access to information contributes to the person. With the rabid spread of information, it takes place in the consuming sector as well as the producıng sector. It is made through Instagram, the most popular and preferred social media channels used in production and consumption. In the study, research was conducted and discussed on which of the many products such as cosmetics, clothing, accessories, etc., as the consumption habits of housewives and working women who use Instagram, and how much time they spend on Instagram, one of the social media channels. The sample of the study consists of housewives and working women living in Afyonkarahisar. Information will be obtained on which and why housewives and working women consume more of the products such as clothing, cosmetics and household goods on Instagram. As a result of this, an equal distribution was made as 100 housewives and 100 working women in order to give accurate data for the research. There are 38 survey questions prepared by the researcher for the purpose of the researcher. The obtained data were analyzed using the SSPS 22 program. In addition to the results that confırmed my hypotheses, there were also results that were wrong.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectEv Hanımıen_US
dc.subjectÇalışan Kadınen_US
dc.titleInstagram kullanan ev hanımları ve çalışan kadınların tüketim alışkanlıklarının incelenmesi: Afyonkarahisar örneğien_US
dc.title.alternativeİnvestigation of consumption habits of housewives and working women using instagram: The case of Afyonkarahisaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAkay, Tansu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster