dc.contributor.advisor | Koca, Nusret | |
dc.contributor.author | Kalkan, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2022-12-23T06:42:20Z | |
dc.date.available | 2022-12-23T06:42:20Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/10228 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim teknolojileri standartlarına yönelik öz-yeterliliklerini belirlemek ve derslerinde teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerini çeşitli değişkenler açısından incelemek amacı ile yapılmıştır. Bu araştırmada, 2020-2021 yılında, Burdur il merkezi ve ilçelerinde yer alan özel ortaokullar ve resmi ortaokullar da görev yapan, sosyal bilgiler öğretmenlerin eğitim teknolojileri standartlarına yönelik öz-yeterliklerini ve derslerinde teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerin çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim teknolojileri standartlarını belirlemek için “The International Society for Technology in Education [ISTE]” tarafından belirlenen ve öğretmenlerde olması gereken eğitim teknolojileri standartları temel alınarak oluşturulan “Eğitim Teknolojileri Standartları” ölçeğinin uyum geçerliğini göstermek için Çoklar ve Odabaşı (2009) tarafından geliştirilen “Eğitim Teknolojisi Standartlarını Belirleme Ölçeği (ETSÖ)” kullanılmıştır. Öğretmenlerin derslerinde teknolojiyi kullanma durumlarını belirlemek için ise Angeli (2008) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlanmasını yazarların yaptığı “Öğretmenlerin Teknolojiyle Öğretimini Etkileyen Faktörler” ölçeği kullanılmıştır. Kullanılan ölçekler 2020-2021 yılında Burdur ilinde görev yapan tüm resmi ve özel ortaokulların sosyal bilgiler öğretmenlerine uygulanmıştır.
Araştırmada, eğitim teknolojileri standartları yaşa göre genç öğretmenlerin yaşı daha büyük öğretmenlere göre eğitim teknolojileri standartları daha iyi olduğu sonucuna ulaşılmıştır, bununla beraber kadın ve erkek öğretmenlerinin eğitim teknolojileri standartlarının erkek öğretmenler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Hizmet yılına göre 1-5 yıl arasında çalışmış öğretmenlerin meslekte daha uzun süre çalışmış öğretmenler arasında 1-5 yıl çalışmış öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Öğretmenlerin derslerinde teknoloji ile öğretimini etkileyen faktörlerde de kıdem yılı 1-5 yıl arasında olan öğretmenler teknolojiyi derslerinde daha çok kullandığı aynı zamanda erkek öğretmenlerin teknolojiyi derslerinde daha çok kullandığı sonucuna ulaşılmıştır. Belli yaş gruplarına teknolojiyi kullanma ile ilgili eğitimler verilerek bilgi ve beceri düzeyleri yükseltilebileceği, eğitim ve öğretim teknolojilerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı ile ilgili nicel araştırmaların yanı sıra nedenlerini de araştırmak amacıyla nitel araştırmalar da yapılabileceği ilgili önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study was conducted to determine the self-efficacy of social studies teachers towards educational technology standards and observe their tendencies towards technology use in their lessons in terms of various variables. In this survey, the self-efficacy of the Social Studies teachers working in private secondary schools and public secondary schools in Burdur Provincal centre in 2020-2021, and the tendencies towards technology use in their lessons were examined in terms of various variables. Research was conducted using relational screening model. Determining Educational Technology Standards developed by Çoklar and Odabaşı (2009) to show the congruent validity of the "Educational Technologies Standards" scale, which was created based on the educational technology standards that teachers should have determined byThe International Society for Technology in Education [ISTE] to determine the educational technology standards of Social Studies teachers. Scale (ETSS) was used. In order to determine the teachers' use of technology in their lessons, the "Factors Affecting Teachers' Teaching with Technology" scale developed by Angeli and adapted into Turkish by writes (2008) was used.
The scales used were applied to the social studies teachers of all public secondary schools and private secondary schools working in Burdur Province in 2020-2021. As a result of the research, when the educational technology standards are considered according to age, it has been concluded that young teachers have beter educational technology standards than older teachers. Besides,it was determined that the educational technology standards of female and male teachers showed a statistically significant difference in favor of male teachers. It has been determined that the teachers who have worked between 1-5 years according to the years of service have a beter level of educational technology standards than the teachers who have worked longer in the profession. In terms of the factors affecting the teaching of teachers with technology in their lessons, it was concluded that teachers with 1-5 years of seniority use technology more in their lessons, and male teachers use technology more in their lessons.Various suggestion shave been made to Social Studies Teachers in order for Social Studies Teachers to be better at Technology know led geanditsuse. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim Teknolojisi | en_US |
dc.subject | Teknoloji | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim teknolojileri standartlarına yönelik öz-yeterliklerinin ve derslerinde teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Burdur ili örneği | en_US |
dc.title.alternative | İnvestigation of social studies teachers' self efficacy for educational technology standards and the tendencies to use technology in their courses in terms of various variables: Example of Burdur province | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kalkan, Mustafa | |