Okul müdürlerinin iş yükü kaynakları ve iş yükünü yönetme stratejileri
Özet
Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin iş yükü kaynaklarının neler olduğunu ve iş yüklerini yönetmede kullandıkları stratejileri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Afyonkarahisar ilinde, 2019-2020 eğitim öğretim yılı içerisinde görev yapan 20 okul müdürü ile görüşülmüştür. Araştırma nitel araştırma yönteminde temel nitel araştırma deseni ile yürütülmüş ve okul müdürlerinin seçiminde amaçlı örneklem tekniği kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve tematik analize tabi tutularak kod ve temalar oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda; okul müdürlerinin iş yükü çeşitliliğinin fazla olduğu ve bu iş yüklerinden dolayı, ailelerine ve sosyal hayatlarına yeterli zaman ayıramadıkları, paydaşlarla olan iletişimlerinde olumsuz durumlar yaşadıkları; sağlıklarının olumsuz etkilendiği ve duygusal yıpranma yaşadıkları görülmüştür. Araştırma sonucunda önerilere yer verilmiştir. The purpose of this research is to explore the sources of workload of school principals and the strategies they use to manage their workloads. For this purpose, 20 school principals working in Afyonkarahisar in the 2019-2020 academic year were interviewed. The research was carried out with the basic qualitative research design in the qualitative research method and the purposeful sampling technique was used in the selection of school principals. Data were collected through semi-structured interviews. The obtained data were subjected to content analysis and codes and themes were created. As a result of the research; school principals have a wide variety of workloads and cannot spare enough time for their families and social lives because of this workload, they experience negative situations in their communication with stakeholders; It was observed that their health was adversely affected and they experienced emotional wear. Depending on the results of the research, some suggestions are given.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10253Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1639]