dc.contributor.advisor | Türkmen, Emel Funda | |
dc.contributor.author | Elitaş, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T06:58:43Z | |
dc.date.available | 2023-01-09T06:58:43Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/10257 | |
dc.description.abstract | Geleneğin izini sürebilmek için gelenekle bağ kurulabilmesi gerekmektir. Kurulan bağlar zayıfladıkça geçmişteki uygulamaları anlamak güçleşir. Bu anlama faaliyeti tek yönlü bir bakış açısıyla değil konuyu farklı açılardan değerlendirebilmekle mümkün olacaktır. Bu tez çalışması, 13. yüzyıldan itibaren literatürde yer alan Nevrûz makâmı ile makâmın değişim ve dönüşüm izlerini Muallim İsmâîl Hakkı Bey’in eserleri üzerinden anlamayı amaçlamaktadır. Özellikle günümüz uygulamalarında Nevrûz makâmının yeterince tanınmadığı ve başka makâmlarla karıştırıldığı açıktır. Çalışmada elde edilen bulgu ve tespitler, Nevrûz makâmının yanı sıra başka makâm ve perdeler hakkında da yeni bilgiler edinilmesini sağlamıştır. Günümüz araştırmacı ve icrâcılarının alışkanlıkları dikkate alınarak çalışmada yer alan eserlerin analiz notaları, eksikliklerine rağmen tanınırlığı ve yaygınlığı sebebiyle Arel sisteminde mevcut bulunan işaretler kullanılarak yazılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In order to follow the tradition, it is necessary to establish a connection with the tradition. As the established bonds weaken, it becomes challenging to understand past practices. This understanding activity will be possible by evaluating the subject from different perspectives, not from a one-way point of view. This thesis study aims to understand the Nevruz makam, which has been in the literature since the 13th century, and the traces of change and transformation of the makam through the compositions of Muallim İsmâîl Hakkı Bey. It is clear that, especially in today's practices, the makam of Nevruz is not well known and confused with other makams. Therefore, findings and determinations obtained in the study provided new information about Nevruz makam and other makams and pitches. Analysis notes of the compositions in the study are using signs available in the Arel system due to their recognition and prevalence despite their deficiencies considering the habits of today's researchers and performers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Nevrûz Makâmı | en_US |
dc.subject | Muallim İsmâîl Hakkı Bey | en_US |
dc.subject | Makâm | en_US |
dc.subject | Perde | en_US |
dc.subject | Nevrûz Perdesi | en_US |
dc.title | Muallim İsmâîl Hakkı Bey’in Nevrûz eserlerinin makâm yönünden İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An examination of muallim İsmail Hakki Bey's Nevruz compositions by their makams | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Elitaş, Özlem | |