dc.contributor.author | Göklen, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Evginer, Güldane | |
dc.date.accessioned | 2023-08-29T09:15:44Z | |
dc.date.available | 2023-08-29T09:15:44Z | |
dc.date.issued | 28.01.2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Göklen, A. & Evginer, G. (2022). MÜZİĞE YETENEKLİ OTİZMLİ BİREYLERİN EĞİTİMLERİNİ DESTEKLEYİCİ ÇALIŞMALAR: OTİZM VE MÜZİK YAZ OKULU ÖRNEĞİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , VIII (15) , 105-131. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/68537/1029301 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/10341 | |
dc.description.abstract | Profesyonel müzik eğitiminde, özellikle çalgı eğitimini destekleyici çalışmaların önemi ilgililerce bilinmektedir. Atölye çalışmaları, yaz okulları, usta öğreticilik sınıfları gibi birçok bilimsel ve sanatsal etkinliğin, müziğe yetenekli ve çalgı eğitimi alan otizmli bireyler için de gerekli olduğu düşünülmektedir. Müziğe yetenekli otizmli bireylerin müzik eğitiminin çeşitli yönlerden desteklenmesi amacıyla ortaya çıkan ve Türkiye’de ilk kez yapılan Otizm ve Müzik Yaz Okulu 8-10 Temmuz 2021 tarihleri arasında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilmiştir. Konuya ilişkin farklı alanlardan uzmanların sunumları ve etkinlikler çerçevesinde oluşturulan program, gelecek organizasyonlar için model oluşturmayı hedeflemektedir. Bu araştırma ile Otizm ve Müzik Yaz Okulu’nu tanıtmak ve yaz okulunda uygulanan programın analizini gerçekleştirmek amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma modellerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmada, verilerin toplanması için Otizm ve Müzik Yaz Okulu Programı içeriğine Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın internet sayfasından; katılımcı öğrencilere ait bilgiler, öğrencilerin aileleri ile yapılan görüşmelerden; program uygulayıcılarına ait bilgiler, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müdürlüğü’nden alınan dokümanlardan elde edilmiştir. Araştırmanın verileri betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Yaz okulu programının içeriklerine ilişkin verilerin analizi gerçekleştirilirken, programın içerikleri incelenerek temalar belirlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, yaz okulu programındaki içeriklerin “otizm ve müzik” konusunu çeşitli yönleriyle ele aldığı ve alana yönelik uzmanlaşmayı destekler nitelikte olduğu görülmüş; gelecek yıllarda yapılacak organizasyonlara yönelik önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In professional music education, the particular importance of studies to support the instrument training is well-known to those involved in the field. Many scientific and artistic activities such as workshops, summer schools, master classes are also considered necessary for individuals with autism who are skilled in music and study instruments. Autism and Music Summer School, which emerged with the purpose of supporting the many facets of the music education of individuals with autism who are gifted in music, was held between 8-10 July 2021 at the Çanakkale Onsekiz Mart University as the first example of its kind in Turkey. The program, created around a framework of presentations and events delivered by experts from different fields, aims to serve as a model for future organizations. The goal of this research is to introduce the Autism and Music Summer School and to carry out the analysis of the program implemented at the summer school. The research was designed using document review method from qualitative research models. For the data collection of the research, the content of the Autism and Music Summer School Program was obtained from the website of the State Conservatory of Çanakkale Onsekiz Mart University; information about the participating students from interviews with the parents of the students; and the information of the program practitioners from the documents of the State Conservatory of Çanakkale Onsekiz Mart University. The data of the research were analyzed by the method of descriptive analysis. While analyzing the data regarding the summer school’s program, content of the program was examined and themes were identified. In light of the findings, it was seen that the content of the summer school program addressed the subject of "autism and music" in various aspects and supported specialization in the field; recommendations were made for initiatives to be organized in the coming years. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.36442/AMADER.2022.57 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Otizm | en_US |
dc.subject | Yaz Okulu | en_US |
dc.subject | Program | en_US |
dc.subject | Autism | en_US |
dc.subject | Summer School | en_US |
dc.title | Müziğe yetenekli otizmli bireylerin eğitimlerini destekleyici çalışmalar: Otizm ve müzik yaz okulu örneği | en_US |
dc.title.alternative | Initiatives to support the education of individuals with autism with musical talent: The case of autism and music summer school | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2265-2977 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3331-0358 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.startpage | 105 | en_US |
dc.identifier.endpage | 131 | en_US |
dc.identifier.issue | 15 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |