Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
2015 [17]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2015 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2016 [10]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2016 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2017 [10]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2017 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2018 [13]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2018 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2019 [15]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2019 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2020 [21]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2020 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2021 [20]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2021 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2022 [27]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2022 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2023 [21]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2023 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2024 [9]
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi "AMADER" 'in 2024 yılı cilt ve sayıları bu alt bölümde listelenir. -
2025 [7]
Güncel Gönderiler
-
Türk sanat müziği geleneğinde doğaçlama ve bestecilik; Vecdi Seyhun Segâh Viyolonsel Taksimi ve Segâh Sazsemâi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 11.01.2025)Taksim, icrâcının yaratma davranışı ile belli bir kompozisyon çerçevesinde, ilgili makam seyir özellikleri ve çalgının teknik özellikleri esas alınarak yapılan tamamen doğaçlamaya dayalı çalgısal bir türdür. Doğaçlama ... -
Geçmiş ve geleceğin şimdide kaynaşması: Terry Riley’nin tekrarlı minimalizmi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 11.01.2025)Bu araştırmanın amacı Terry Riley’nin tekrarlı minimalizminde zaman duyusunun şimdiki zaman üzerinde yoğunlaşmasını sağlayan kompozisyon araçlarını, bunların özelliklerini ve kullanım biçimlerini tespit etmek; ortaya çıkan ... -
Konservatuvar öğrencilerinin müzik dinleme yaklaşımları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 11.01.2025)Müzik, insanların duygusal, bilişsel ve davranışsal deneyimlerini derinlemesine etkileyen güçlü bir uyaran kaynağıdır. Bilimsel araştırmalar, müziğin beyin aktivitesi, duygusal durumlar, dikkat ve motivasyon gibi bir dizi ... -
Beste-i Kadim ve Celaleddin dede efendi’nin ayini örneğinde Dügâh makamının değişimi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 11.01.2025)Çalışmamızda Dügâh makamının tarihsel süreçteki değişimi ve dönüşümü Beste-i Kadim Mevlevi ayini ve Celaleddin Dede Efendi’nin Dügâh Mevlevi ayininin makamsal analizi doğrultusunda ele alınmıştır. Bu çerçevede Beste-i Kadim ... -
Alman ve Fransız yay kullanım stillerinin uygulamalı karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 11.01.2025)Konservatuvarlarda verilmekte olan müzik öğretiminin en erken başlangıç seviyesi 5.sınıf olarak günümüzde belirlenmiştir. Küçük yaşlarda profesyonel müzik eğitimine başlarken ise ilk aşama, doğru enstrüman seçimi ve bu ... -
Müziğin üniversite öğrencilerinin stres düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi: ÇOMÜ eğitim fakültesı örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 11.01.2025)Ruhun gıdası olarak da ifade edilen müzik çok eski dönemlerden beri iyileştirici ve sakinleştirici özelliklerinden dolayı tedavi amaçlı kullanılmaktadır. Müziğin bu yönünün keşfedilmesi ile terapi amaçlı olarak sıkça ... -
Hizmet içi eğitim kurslarında dini musiki üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 11.01.2025)Diyanet İşleri Başkanlığı kuruluşundan bu yana İslam'ın doğru uygulanmasını sağlamak için çeşitli hizmetler sunmuştur. Bu hizmetlerden en önemlisi, şüphesiz din görevlilerine (imam-hatipler, müezzinler, Kur'an kursu ... -
Türk mûsıkîsinde transpoze uygulamaları süpürde akort Kürdîlîhicazkâr makamı keman örneklemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 16.07.2024)Türk mûsıkîsi içerisinde birçok çalgısal ve sözel formları barındıran makamsal bir müziktir. Çalgısal formlarda yapılan uygulamalarda eserin icra edileceği ton, teknik ve estetik açıdan belirlenirken sözel formlarda ... -
Ercüment Batanay’ın tanbûr taksimi üzerine inceleme: Sûz-i Dilârâ makamı örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 16.07.2024)Ercüment Batanay’ın Klasik Türk müziği geleneğinde kendine özgü icrâsı, teknik ve tavır özellikleriyle tanbûr icrâsında, kendinden sonraki tanbûrileri etkileyerek bir ekol haline geldiği düşünülmektedir. Klasik Türk müziğinde ... -
Okul müzik eğitiminde verimlilik mi? Etkililik mi? - Erken Cumhuriyet Döneminden itibaren bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 16.07.2024)Bu çalışmada Erken Cumhuriyet Dönemi’nden günümüze etkililiği sağlayan müzik dersi yöntem ve uygulamalarının kullanımını incelemek amacıyla, 1923-2023 yılları arasında oluşturulmuş on adet müzik dersi ilkokul-ortaokul öğretim ... -
21. yüzyılda çağdaş bestecilerin kompozisyonlarında viyolanın yeri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 16.07.2024)Bu makale, 21. yüzyılda çağdaş bestecilerin kompozisyonlarında viyola çalgısına ilişkin fikirlerinin nitel araştırma yöntemlerine göre açıklandığı betimsel bir çalışmadır. Makalede, çağdaş yaklaşımları ve çalışmalarıyla ... -
Messiaen’in Vingt Regards sur l’enfant-Jesus isimli eserindeki üslupsal örüntüler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2024)Bu çalışmada, 20. Yüzyıl müziğinin önde gelen isimlerinden, Fransız besteci Olivier Messiaen’in Vingt Regards sur l'enfant Jésus başlıklı eserindeki üslupsal örüntüler, bestecinin zihin dünyasını şekillendiren düşünceler ... -
Edvarların izinden: İsmail Hakkı bey arşivinde bulunan Hamparsum defteri üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2024)Osmanlı/Türk müziği tarihi, teorisi ve müzik yazıları açısından önem taşıyan bazı yazmalar, kimi zaman kendilerinden sonra gelenler için kaynak, kimi zamansa örnek teşkil etmiştir. Nâyi Osman Dede’nin Nota-i Türkî’si, ... -
Herz, Long, Pischna ve Wolff piyano egzersiz metotlarının karşılaştırmalı içerik analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2024)Piyano literatüründe bulunan egzersiz metotları, piyanoya başlangıç seviyesinden virtüöziteye kadar her seviye için teknik gelişimi destekleyen kısa çalışmalar içermektedir. Bu çalışmalar, egzersizler, enstrümana ... -
İlkokulda çalgı kullanmanın eğitim öğretime etkisine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2024)Sınıf öğretmeninin görev yaptığı sınıfın eğitim kalitesini arttırma hedefi, kendini geliştirme ve becerilerini arttırma gayreti ile doğru orantılıdır. Müzik aleti çalmanın genel bir ifade ile müziğin çocuklar üzerinde ... -
Günümüzde bir kültür ihracatı ürünü olarak müzik
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2024)Müzik, tarihsel süreci içerisinde her zaman politik ve dini kurumların çeşitli amaçlarla kullandığı ve yönlendirdiği bir kültür ürünü olmuştur. Kolonyalizm sonrası dünya ekonomisi ve politiğinin çok uluslu şirketler yönetilen ... -
Valf trombonun tarihsel gelişimi üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 26.07.2023)19. Yüzyılın başlarında icat edilmiş olan valf sistemi bakır çalgılar için devrim niteliği taşımaktadır. Sistemin bulunması sonrasında çalgı yapım ustalarının birçok farklı model tasarladıkları ve geliştirdikleri görülmektedir. ... -
Johannes Donjon'un Salon Etütleri kitabından “Pasquınade” başlıklı 6 numaralı flüt etüdünün müzikal ve teknik analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 26.07.2023)Çalgı eğitiminde müzikal materyallerin çeşitliliği icracının doğru teknik ve müzikal kazanımlarını elde etmesi açısından önemlidir. Bu müzikal materyallerden biri olan etütler de çalgı hakimiyetini en üst seviyeye taşımaya ... -
Konservatuvar öğrencilerinin bireysel çalgı bağlama sınavına yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 26.07.2023)Ülkemizde var olan eğitim sistemi içerisinde öğrencilerin daha etkin olmaları gereken, kişisel performans ve sistematik çalışma gerektiren, tüm bunlara ek olarak mesleki uzmanlık eğitimleri almalarını sağlayan eğitim dönemi ... -
TRT İzmir Radyosu’ndan bir nefes: Kemal Kırmızı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 26.07.2023)Mey, hüzünlü ve yanık sesi, benzersiz rengi ve tınısıyla zengin bir geleneğin modern ve geleneksel yaşamını yansıtan, amatör ve usta sanatkârlar tarafından seslendirilen kadim bir çalgıdır. Bu sanatkârlardan halk müziği ...