Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzyazıcı, Furkan
dc.date.accessioned2023-08-29T09:15:53Z
dc.date.available2023-08-29T09:15:53Z
dc.date.issued28.01.2022en_US
dc.identifier.citationÖzyazıcı, F. (2022). Barok Dönem’de Klavsen Tekniğinin, Klasik Dönem Piyano Tekniğinde Değişimine Dair Genel Bakış . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , VIII (15) , 132-144.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/68537/1029385
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10342
dc.description.abstractBarok Dönem’in gözde çalgılarından biri olan klavsen, Barok Dönem sonrasında besteciler tarafından çekiciliğini yavaş yavaş yitirmeye başlamış, piyanonun üretilmesi ve performans sanatçılarına sunduğu ses renkleri, nüans yapabilmesi ve parlak tınısı ile birlikte sadece dönemsel bir çalgı olarak sınıflandırılmıştır. Elbette günümüze kadar gelmesi ile birlikte eğitimsel açıdan piyano ile çalış, notasyon ve el tekniği açısından farklılıklar göstermektedir. Bahsedilen farklılıklar da günümüzde eğitim açısından her iki çalgı olan piyano ve klavsen eğitimlerinde müzikalite yönünde çeşitlilik göstermektedir. Klavsenin eser repertuvarının piyanodan farklı oluşu, piyanodaki repertuvarın Barok Dönem sonrasında başlaması ve klavsenin besteciler tarafından çekiciliğini yitirmesi sonucunda ortaya çıkan eğitimsel farklılık göz önüne alınarak elde edilen veriler toplanmış, toplanan veriler ışığında her iki çalgının da eğitimsel farklılıkları ortaya çıkarılmak istenmiştir. İki çalgı arasındaki farklılıklardan doğan eğitim süreci hakkında da bilgiler verilmiştir. Piyano ve klavsenin eğitim süreçleri yönündeki zorluklar, çalgıların kendilerine özgü duruş postürleri, el pozisyonları, notasyonları ve eğitimsel açıdan müzikalite kazanımları arasındaki farklılıklar ele alınarak genel bir bakış açısı ile kaynaklar yardımı ile yorumlanmak istenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe harpsichord, one of the favorite instruments of the Baroque Period, started to lose its attractiveness gradually by the composers after the Baroque Period, and it was classified as a period instrument only with the production of the piano and the sound colors, nuances and bright timbre it offered to the performance artists. Of course, playing with the piano from an educational point of view shows differences in terms of notation and hand technique. The mentioned differences also show diversity in terms of musicality in piano and harpsichord education, which are both instruments in terms of education today. Considering the educational difference that emerged as a result of the fact that the repertoire of the harpsichord is different from the piano, the repertoire in the piano started after the Baroque Period and the harpsichord lost its attractiveness by the composers, the data obtained were collected, and in the light of the collected data, it was desired to reveal the educational differences of both instruments. Information about the educational process arising from the differences between the two instruments is also given. The difficulties in the educational processes of the piano and harpsichord, the differences between the unique postures of the instruments, hand positions, notations and educational achievements of musicality were discussed, and it was desired to be interpreted with the help of resources with a general point of view.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2022.58en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBarok Müziken_US
dc.subjectKlavsenen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectTeknik Farklılıklaren_US
dc.subjectİcra Tekniklerien_US
dc.subjectBaroque Musicen_US
dc.subjectHarpsichorden_US
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectTechnical Differenciesen_US
dc.subjectPlaying Techniquesen_US
dc.titleBarok dönem klavsen tekniği ve klasik dönem piyano tekniğine genel bir bakışen_US
dc.title.alternativeAn overview on baroque harpsichord technique and classical period piano techniqueen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-4110-1583en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage132en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster