Amy Beach “Children’s Album Op. 36” piyano albümünün incelenmesi
Künye
Göklen, A. (2023). AMY BEACH “CHILDREN’S ALBUM OP. 36” PİYANO ALBÜMÜNÜN İNCELENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , IX (18) , 365-384 .Özet
Bu araştırmada, önemli kadın bestecilerden Amy Beach’in hayatı, müzik eğitimciliği yönü ve çocuk ve gençler için yazdığı beş piyano eserinden oluşan albümü Children’s Album Op. 36 incelenmiştir. Araştırmanın amacı Children’s Album Op. 36’da yer alan eserlerde kullanılan temel piyano teknikleri ve temel müzikal ögelerin incelenmesidir. Araştırma, nitel bir çalışmadır. Araştırmada veriler doküman incelemesi yöntemi ile toplanmış ve albümde yer alan beş esere ilişkin veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Temel piyano tekniklerine ilişkin veriler frekans (f) ve yüzde (%) hesaplamaları yapılarak çözümlenmiş ve tablolaştırılmıştır. Temel müzikal ögelere ilişkin veriler tablolar halinde sunularak değerlendirmeleri yapılmıştır. Albümdeki eserlerin temel piyano tekniklerine yönelik analizine bakıldığında; eserlerin tümünde çift ses ve legato tekniklerinin kullanıldığı, eserlerin %80’inde gam, akor ve staccato tekniklerinin kullanıldığı saptanmıştır. Albümdeki beş eserin Minuet, Gavotte, Waltz, March ve Polka olarak adlandırıldığı ve bu dansların özelliklerine uygun yapıda bestelendiği; eserlerin öğrencilerin teknik kazanımlarını destekleyen, sade ve zarif ezgisel yapılara sahip olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda Children’s Album Op. 36’nın temel piyano teknikleri ve müzikal kazanımları pekiştirmesi yönüyle piyano pedagojisine yönelik uygun bir kaynak olduğu sonucuna varılmıştır. Kadın bestecilerin tanınırlığının artması, sanatsal ve eğitim içerikli eserlerinin daha çok seslendirilmesi için bu gibi eserlere konser ve eğitim repertuarlarında daha fazla yer verilmesi ve bu alandaki araştırmaların artması önerilmektedir. In this study the prominent female composer Amy Beach’s life, career as a music educator, and her album Children’s Album Op. 36, which is comprised of five piano pieces composed for children and youth, are examined. The aim of the study is to investigate the fundamental piano techniques and musical elements used in Children’s Album Op. 36. The research is of qualitative nature. The data is obtained through document analysis method and data relating to the five pieces in the album are studied with the content analysis method. Data relating to fundamental piano techniques are studied and tabulated through frequency (f) and percentage (%) calculations. Data relating to fundamental musical elements are presented in tables and evaluated. When the analyses relating to the fundamental piano techniques used in the album are considered, it was found that double voice and legato techniques were used in all pieces, while “scales, chords and staccato” techniques were used in 80% of the pieces. It was noted that the five pieces of the album are named Minuet, Gavotte, Waltz, March and Polka, and that they are composed in structures that are fitting with the nature of these dances; and that the pieces have structures that support the technical improvement of the students and have unadorned and elegant melodic structures. In the conclusion of the study, it is maintained that Children’s Album Op. 36 is a suitable resource for piano pedagogy as it reinforces fundamental piano techniques and musical improvements. It is suggested that works of this kind should be increasingly included in the concert and educational repertoires and research in the field should accelerate to augment the recognizability of female composers and ensure their artistic and educational works are performed more frequently.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları DergisiCilt
9Sayı
18Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/79111/1309368https://hdl.handle.net/11630/10384
Koleksiyonlar
- Cilt 9 : Sayı 18 [8]