Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKalın, Emrah
dc.contributor.authorGültekin, Burak
dc.date.accessioned2023-08-31T07:14:58Z
dc.date.available2023-08-31T07:14:58Z
dc.date.issued26.07.2023en_US
dc.identifier.citationKalın, E. & Gültekin, B. (2023). KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL ÇALGI BAĞLAMA SINAVINA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , IX (18) , 412-428 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/79111/1312587
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10386
dc.description.abstractÜlkemizde var olan eğitim sistemi içerisinde öğrencilerin daha etkin olmaları gereken, kişisel performans ve sistematik çalışma gerektiren, tüm bunlara ek olarak mesleki uzmanlık eğitimleri almalarını sağlayan eğitim dönemi yükseköğretim sürecidir. Bu dönem sonucunda öğrenciler tercih ettikleri meslek grupları ile ilgili uzmanlık ve mesleki yeterlilik kazanımı elde etmiş olurlar. Yükseköğretim sürecinin dikkat çeken önemli unsurlarından bir diğeri de ilgili kurumda yürütülen ölçme-değerlendirme faaliyetleridir. Bu durum öğrenciler üzerinde kaygıyı da beraberinde getirmiştir. Bu araştırma; yükseköğretim kurumu olan konservatuvarlarda, bağlama çalgısı eğitimi alan öğrencilerin bu çalgıya yönelik yapılan sınavlardaki kaygı düzeylerini ölçmeyi amaçlamıştır. Gerçekleştirilen bu çalışma; performans sergilemeye yönelik yapılan bağlama sınavındaki kaygı, heyecan ve yetersiz hissetme gibi unsurların tespiti açısından önem arz etmektedir. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılı içerisinde Afyon Kocatepe Üniversitesi, İzmir Ege Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarlarının ilgili bölümlerinde eğitim alan THM Bölümü bağlama öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bahsi geçen üniversitelerin 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 41 kişilik bir örneklem grubuna Polat D. tarafından geliştirilen “Sınav Kaygısı Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma kapsamında sınavlara yönelik kendi düşünceleri, başkalarının düşünceleri, hazırlanma endişeleri-sınav kaygısı ve zihinsel-bedensel tepkiler arasındaki ilişkiler tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda ulaşılan bilgiler analiz edilmiş olup bu analizlerden elde edilen veriler yorumlanmıştır. Ayrıca sonuçlar üzerinden öneri ve sürece katkı sağlayacağı düşünülen tartışmalara yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the education system in our country, the education period is the higher education process that requires students to be more effective, requires personal performance and systematic work, and in addition to all these, enables them to receive vocational specialization training. As a result of this period, students gain expertise and professional competence related to the occupational groups they prefer. Another important element of the higher education process is the measurement-evaluation activities carried out in the relevant institution. This situation also brought anxiety on the students. This research; The aim of this study is to measure the anxiety levels of the students who receive baglama instrument training in conservatories, which are higher education institutions, in the exams for this instrument. This study carried out; It is important in terms of determining the factors such as anxiety, excitement and feeling inadequate in the baglama exam for performing. The research was carried out on the baglama students of the THM Department, who were educated at Afyon Kocatepe University, Izmir Ege University and Kocaeli University State Conservatory in the 2021-2022 academic year. The “Exam Anxiety Scale” developed by Polat D. was applied to a sample group of 41 students consisting of 1st, 2nd, 3rd and 4th grade students of the universities mentioned in the research. Within the scope of the research, the relationships between own thoughts, thoughts of others, preparation concerns-exam anxiety and mental-body reactions towards exams were determined. The information obtained as a result of the study was analyzed and the data obtained from these analyzes were interpreted. In addition, suggestions and discussions that are thought to contribute to the process are included on the results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2023.97en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağlamaen_US
dc.subjectKonservatuvarlaren_US
dc.subjectSınav Kaygısıen_US
dc.subjectBaglamaen_US
dc.subjectConservatoriesen_US
dc.subjectTest Anxietyen_US
dc.titleKonservatuvar öğrencilerinin bireysel çalgı bağlama sınavına yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of conservatory students' anxiety levels for the individual instrument baglama examen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentRektörlük, Devlet Konservatuvarı, Türk Halk Müziği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9376-6117en_US
dc.authorid0000-0001-7965-2340en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage412en_US
dc.identifier.endpage428en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.contributor.institutionauthorKalın, Emrah
dc.contributor.institutionauthorGültekin, Burak


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster