Pre-service teachers’ perceptions about the efficacy of different types of feedback on micro-teaching activities
Citation
Yiğitoğlu Aptoula, N. (2021). Pre-service teachers’ perceptions about the efficacy of different types of feedback on micro-teaching activities . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (2) , 79-92 . DOI: 10.30831/akukeg.752214Abstract
This research investigates pre-service teachers’ perceptions regarding the efficacy of the feedback on their micro-teaching activities. During a 16-week semester, nine pre-service teachers were observed and their micro-teaching activities were video-recorded. After their micro-teaching activities, they were asked to reflect on their own perceptions about the feedback they received on their micro-teachings. In addition, after each micro-teaching, they were asked to participate in an interview and a focus group interview regarding their perceptions about the different types of feedback. Findings suggest that, although pre-service teachers considered teacher trainer feedback as the most influential one in their development as teachers in the long run, they stated that they changed their teaching immediately when they themselves realized a mistake and reflect on those in self-evaluations and reflections. Findings also suggested that while they expected feedback about processing of the task from their peers, they expected feedback about self regulation from their teacher trainer. Bu araştırma, hizmet öncesi öğretmenlerin eğitimlerinde kullanılan farklı geribildirim yöntemleri hakkındaki
algılarını incelemektedir. 16 haftalık bir dönem boyunca dokuz İngilizce öğretmen adayının mikro-öğretim
yöntemleri gözlenlenmiş ve bu mikro-öğretim yöntemleri kaydedilmiştir. Katılımcıların mikro-öğretim aktivitelerinin
ardından aldıkları farklı geri bildirimler hakkında bireysel ve grup olarak röportajlar yapılmıştır. Sonuçlar, hizmet
öncesi öğretmenlerin uzun vadede öğretmen eğiticisinden gelen geri bildirileri en etkili bulsalar da, kendilerine
yaptıkları geribildirimleri sürecinde fark ettikleri hataları hemen düzeltme yoluna gittiklerini göstermiştir. Sonuçlar
ayrıca hizmet öncesi öğretmenlerin akranlarından yapılan öğretimin işlenmesi ile ilgili geri bildirim beklerken,
öğretmen eğiticisinden kendilerini ne yönde düzeltmeleri gerektiği yönünde geri bildirim beklediklerini göstermiştir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
14Issue
2Collections
- Cilt 14 : Sayı 2 [10]