Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkarsu, Murat
dc.date.accessioned2023-08-31T13:30:46Z
dc.date.available2023-08-31T13:30:46Z
dc.date.issued31.01.2022en_US
dc.identifier.citationAkarsu, M. (2022). Understanding of Geometric Reflection: John’s learning path for geometric reflection . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (1) , 64-89 . DOI: 10.30831/akukeg.952022en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68143/952022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10400
dc.description.abstractThis study explores the development of a pre-service teacher’s mental structure from a motion view to a mapping view of geometric reflection. Many pre-service secondary mathematics teachers’ (PTs) understand geometric reflection as a motion rather than a mapping of a domain containing points in a plane relative to a reflection line, which is an essential understanding needed for teaching mathematics. Dubinsky’s action, process, object and schema (APOS) framework to document the transition of the PT’s (John’s) mental structures from a motion to a mapping view. Data from interview transcripts, videos, and written artifacts were analyzed using. Results indicated that John’s initial motion view of geometric reflection informed his evolving mapping view by developing sub-concepts of the reflection line, domain and plane. It is argued that the mapping view evolves from the motion view as the sub-concepts develop through successive challenges using figures and questioning. The study is a part of a larger study and was conducted with six PTs. However, it focuses on one of the PTs, John, who reached the mapping view of geometric reflection. The other PTs also demonstrated a similar mental structure.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, bir öğretmen adayının geometrik yansımayı anlamada ki zihinsel yapısının, hareket perspektifinden eşleştirme perspektifine gelişiminin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Birçok ortaöğretim matematik öğretmeni adayı, geometrik yansımayı anlamada önemli olan yansıma ekseni, yansımanın etki alanı ve düzlem alt konseptlerine göre eşleştirme perspektifi yerine hareket perspektifine sahiptirler. Dubinsky'nin eylem, süreç, nesne ve sema (APOS) teorik çerçevesi kullanılarak bir öğretmen adayının (John) geometrik yansımayıanlamada ki zihinsel yapılarının hareket perspektifinden eşleştirme perspektifine gelişimleri incelenmiştir. Veri toplama araçları olarak mülakat transkriptleri, videolar ve çalışma kağıtları analiz edilmiştir. Bulgulara göre, John’un geometrik yansımayı anlamada sahip olduğu yansıma ekseni, yansımanın etki alanı ve düzlem hareket perspektifinden eşleştirme perspektifine geçişini hazırlanan mülakat soruları ve mülakat sürecinde sorulan açık-uçlu sorular kolaylaştırmıştır. Çalışma daha büyük bir çalışmanın parçasıdır ve altı öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Diğer katılımcılarda hareket perspektifinden eşleştirme perspektifine benzer zihinsel yapı gelişimleri gösterdikleri için, çalışmada bir katılımcının zihinsel yapı gelişimleri detaylarıyla anlatılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.952022en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeometric Transformationsen_US
dc.subjectPre-service Teachersen_US
dc.subjectGeometric Reflectionen_US
dc.subjectMotion Viewen_US
dc.subjectMapping Viewen_US
dc.subjectGeometrik Dönüşümleren_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectGeometrik Yansımaen_US
dc.subjectHareket Perspektifien_US
dc.subjectEşleştirme Perspektifien_US
dc.titleUnderstanding of geometric reflection: John’s learning path for geometric reflectionen_US
dc.title.alternativeGeometrik yansımayı anlama: John'un geometrik yansıma için öğrenme yoluen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-8769-5460en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage64en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster