The mediating role of social media usage habits in the relationship between FoMO and nomophobia
Künye
Okur, S. , Acar Bulut, Ö. & Erden Çınar, S. (2022). The Mediating Role of Social Media Usage Habits in the Relationship Between FoMO and Nomophobia . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (1) , 126-145 . DOI: 10.30831/akukeg.929847Özet
This study examines the mediating role of social media usage habits in the relationship between FoMO and nomophobia. 457 people were recruited to participate in the study. While 177 of them were male, the remaining 280 participants were female, and the participants’ age ranged between 18 and 70. The average age of the participants was calculated as 30.81. The research hypotheses were tested by hierarchical regression analysis. In addition, the significance of the mediator variable was examined via Bootstrapping analysis. First, Pearson productmoment correlation analysis was performed to determine the relationship between variables, and it was found that there was a positive significant relationship between variables. The subsequent hierarchical regression analysis determined that social media usage habits played a partial mediating role in the relationship between FoMO and nomophobia. All findings were discussed in the light of similar research studies in the existing literature, and several suggestions were provided in the end. Bu çalışmada, FoMO ile nomofobi arasındaki ilişkide sosyal medya kullanım alışkanlıklarının aracı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, yaşları 18 ile 70 arasında değişen 177’si erkek ve 280’i kadın olmak üzere toplam 457 kişiden oluşmaktadır. Katılımcıların yaş ortalaması ise 30.81 olarak hesaplanmıştır. Araştırmanın hipotezleri hiyerarşik regresyon analizi ile test edilmiştir. Ayrıca aracı değişkenin anlamlılığı günümüzde daha çağdaş bir yaklaşım olarak kabul gören Bootstrapping yöntemi ile hesaplanmıştır. Veri analizinde ilk olarak değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Pearson momentler çarpımı korelasyon analizi yapılmış ve değişkenler arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu ortaya konmuştur. Sonrasında yapılan hiyerarşik regresyon analizinde sosyal medya kullanım alışkanlıkları değişkeninin FoMO ile nomofobi arasındaki ilişkide kısmi aracı rol oynadığı belirlenmiştir. Alanyazında FoMO ile nomofobi arasındaki ilişkide sosyal medya kullanım alışkanlıkları değişkeninin aracı rolünün incelendiği herhangi bir çalışma olmaması, bu araştırmanın önemini ortaya koymaktadır. Elde edilen tüm bu bulgular benzer çalışmalar ve alanyazın ışığında tartışılmış, tüm okuyuculara bazı önerilerde bulunulmuştur.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
15Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68143/929847https://hdl.handle.net/11630/10414
Koleksiyonlar
- Cilt 15 : Sayı 1 [10]