Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGenç Tosun, Derya
dc.contributor.authorYücesoy Özkan, Şerife
dc.contributor.authorDalgın, Özlem
dc.date.accessioned2023-09-01T07:12:03Z
dc.date.available2023-09-01T07:12:03Z
dc.date.issued31.01.2023en_US
dc.identifier.citationGenç Tosun, D. , Yücesoy Özkan, Ş. & Dalgın Eyiip, Ö. (2023). How the Activity Schedules Impact the Children with Autism Spectrum Disorder? A Meta-analysis . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (1) , 1-19 . DOI: 10.30831/akukeg.1109787en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/75035/1109787
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10429
dc.description.abstract: The main purpose of this study was to systematically review and meta-analyse the single-case studies on the use of activity schedules with individuals with autism spectrum disorders. The other purposes were to describe the characteristics of activity schedule studies, assess the design standards of activity schedule studies, estimate the treatment effect of activity schedules, and determine whether activity schedule is an evidence-based practice for children with autism spectrum disorders in improving appropriate behaviours. The non-overlap of all pairs was used to analyse the treatment effect measure. According to the results, seven of 32 activity schedule studies met the design standards with and without reservation. Twenty-four children with autism spectrum disorders whose ages ranged between 3 and 17 years participated in the studies. The target behaviours were on task, independent transition, appropriate peer-play, and following schedule. The photographs and texts were used in both traditional and innovative activity schedules. The overall non-overlap of all pairs score shows that the activity schedule strongly affects those participants with autism spectrum disorders. Finally, this study indicates that the activity schedules can be recommended as an evidence-based practice to improve the appropriate behaviours of children with autism spectrum disorders.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, etkinlik çizelgelerinin otizm spektrum bozukluğu olan bireylerle kullanımına ilişkin tek denekli çalışmaların sistematik derlemesini ve meta-analizini yapmaktır. Ayrıca, etkinlik çizelgesi çalışmalarının özelliklerini tanımlamak, desen standartlarını değerlendirmek, etkinlik çizelgelerinin etki büyüklüğünü belirlemek ve etkinlik çizelgelerinin otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için uygun davranışları geliştirmede kanıta-dayalı bir uygulama olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Müdahalenin etki büyüklüğünü analiz etmek için tüm örtüşmeyen çiftler kullanılmıştır. Bulgular, 32 çalışmadan yedisinin desen standartlarını koşulsuz ve koşullu karşıladığını göstermektedir. Çalışmalara yaşları 3 ile 17 arasında değişen, otizm spektrum bozukluğu tanısı almış 24 birey katılmıştır. Hedef davranışlar; etkinlikle ilgili olma, bağımsız geçiş, akranıyla uygun oyun oynama ve çizelgeyi izlemedir. Hem geleneksel hem de yenilikçi etkinlik çizelgelerinde fotoğraflar ve metinler kullanılmıştır. Tüm örtüşmeyen çiftlere ilişkin genel puan, etkinlik çizelgelerinin otizm spektrum bozukluğu olan katılımcılar için güçlü bir etkisi olduğunu göstermiştir. Son olarak bu çalışma, otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin uygun davranışlarını geliştirmek için kanıta-dayalı bir uygulama olarak etkinlik çizelgelerinin önerilebileceğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1109787en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAutism Spectrum Disorderen_US
dc.subjectActivity Scheduleen_US
dc.subjectVisual Supporten_US
dc.subjectEvidence-Based Practicesen_US
dc.subjectSingle-Case Studiesen_US
dc.subjectOtizm Spektrum Bozukluğuen_US
dc.subjectEtkinlik Çizelgesien_US
dc.subjectGörsel Desteken_US
dc.subjectKanıta-Dayalı Uygulamalaren_US
dc.subjectTek Denekli Araştırmalaren_US
dc.titleHow do the activity schedules impact the individuals with autism spectrum disorder? A systematic review and meta-analysisen_US
dc.title.alternativeEtkinlik çizelgeleri otizm spektrum bozukluğu olan bireyleri nasıl etkiliyor?Bir sistematik derleme ve meta-analizen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-1528-1565en_US
dc.authorid0000-0002-0529-0639en_US
dc.authorid0000-0002-1836-4756en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster