Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYazıcı, Dila Nur
dc.contributor.authorMercan Uzun, Elif
dc.contributor.authorÇağlayan, Kaya Tuncer
dc.date.accessioned2023-09-01T07:29:12Z
dc.date.available2023-09-01T07:29:12Z
dc.date.issued27.03.2022en_US
dc.identifier.citationYazıcı, D. N. , Mercan Uzun, E. & Çağlayan, K. T. (2022). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Atatürk Algılarının İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 31-44 . DOI: 10.32709/akusosbil.882631en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/69100/882631
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10432
dc.description.abstractAmacı okul öncesi dönemdeki çocukların Atatürk’e ilişkin algılarını belirlemek olan araştırmada aynı zamanda çocukların Atatürk algısını şekillendireceği düşünülen ailelerin çocuklarıyla yaptığı etkinlikler ve okul öncesi öğretmenlerinin Atatürk ile ilgili etkinliklere planlarında ne kadar yer verdikleri ve hangi etkinlik türlerinde ele aldıkları da incelenmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi ve olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu 30 çocuk, 30 ebeveyn ve 10 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama amacıyla görüşme tekniğinin ve döküman incelemesinin kullanıldığı çalışmada veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sırasında araştırmanın geçerlik ve güvenirliği artırmaya yönelik olarak çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların ve ebeveynlerin çoğunlukla Atatürk’ün askeri yönü üzerinde durdukları belirlenmiştir. Araştırmaya katılan çocukların okul öncesi öğretmenlerinin aylık planlarında Atatürk ile ilgili kazanımlara sadece belirli aylarda yer verdikleri ve bu planlar çerçevesinde sınıflarındaki çocuklar ile genellikle Türkçe ve sanat etkinlikleri yaptıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the perceptions of preschool children about Atatürk. In the study, it was also aimed to examine the activities of families with their children, which are thought to shape the children's perception of Atatürk, and to what extent preschool teachers included activities related to Atatürk in their plans and in what types of activities. Qualitative research method and phenomenological design were used in this study. Criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used to determine the study group of the study. The study group consists of 30 children, 30 parents and 10 teachers. In the study, in which the interview technique and document analysis were used for data collection, the data were analyzed by content analysis method. During the research, various applications were carried out to increase the validity and reliability of the research. As a result of the research, it was determined that children and parents mostly focused on the military aspect of Atatürk. It was determined that the children who participated in the research included the gains about Ataturk only in certain months in the monthly plans of their preschool teachers and within the framework of these plans, they generally performed Turkish and art activities with the children in their classes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.882631en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönem Çocuğuen_US
dc.subjectAtatürk Algısıen_US
dc.subjectEebeveynen_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenien_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subjectPreschool Childen_US
dc.subjectAtatürk's Perceptionen_US
dc.subjectParenten_US
dc.subjectPreschool Teacheren_US
dc.subjectPreschool Perioden_US
dc.titleOkul öncesi dönemdeki çocukların Atatürk algılarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Ataturk perceptions of children in preschool perioden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-3340-4901en_US
dc.authorid0000-0001-9069-1375en_US
dc.authorid0000-0002-9834-8034en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage31en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster