Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDikmen, Melih
dc.contributor.authorŞahin, Aykut
dc.contributor.authorKarakaya, Yunus Emre
dc.date.accessioned2023-09-01T07:54:44Z
dc.date.available2023-09-01T07:54:44Z
dc.date.issued31.01.2023en_US
dc.identifier.citationDikmen, M. , Şahin, A. & Karakaya, Y. E. (2023). The Mediating Role of Motivation to Teach in Burnout Levels and Attitudes toward the Teaching Profession of Prospective Teachers . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (1) , 127-141 . DOI: 10.30831/akukeg.1175533en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/75035/1175533
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10439
dc.description.abstractThis study aims to reveal the relationship between burnout levels, attitudes toward the teaching profession, and motivation to teach in prospective physical education and sports teaching. Accordingly, the mediating role of motivation to teach in the relationship between burnout levels and attitudes toward the teaching profession of prospective teachers was investigated. The data of the study were collected online from 685 prospective teachers who studied in the field of sports education in 12 state universities in Turkey. The data were collected by using “Burnout,” Attitudes toward Teaching Profession,” and “Motivation to Teach” scales. Path analyses were conducted to test the direct prediction power of burnout and motivation to teach on the attitudes toward the teaching profession and the indirect prediction power of burnout on attitudes toward the teaching profession through motivation to teach. In conclusion, it was determined that burnout negatively predicted attitude toward the teaching profession and motivation to teach in a significant way, while motivation to teach predicted attitude toward the teaching profession positively in a significant way. Furthermore, it was determined that the negative effect of burnout on the attitude toward the teaching profession was reduced by the mediating role of motivation to teach.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının tükenmişlik düzeyleri, öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve öğretme motivasyonları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Bu kapsamda, öğretmen adaylarının tükenmişlik sendromlarıyla öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkide öğretme motivasyonunun aracılık etkisi incelenmiştir. Araştırmaya yönelik veriler, Türkiye’de 12 devlet üniversitesinde spor eğitimi alan 685 öğretmen adayından çevrimiçi ortamda elde edilmiştir. Veriler, “Tükenmişlik”, “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum” ve “Öğretme Motivasyonu” ölçekleri ile elde edilmiştir. Tükenmişliğin ve öğretme motivasyonunun öğretmenlik mesleğine yönelik tutum üzerindeki doğrudan yordayıcılık gücüyle, tükenmişliğin öğretme motivasyonu üzerinden öğretmenlik mesleğine yönelik tutum üzerindeki dolaylı yordayıcılık gücünü sınamak için yol analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak, tükenmişliğin öğretme motivasyonunu ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu negatif yönde anlamlı bir şekilde yordadığı, öğretme motivasyonun öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu pozitif yönde ve anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür. Ayrıca, tükenmişliğin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum üzerindeki olumsuz etkisinin öğretme motivasyonunun aracılık rolü ile azaldığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1175533en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleğe Yönelik Tutumen_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectÖğretme Motivasyonuen_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectAttitude Toward Professionen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectAttitude Toward Professionen_US
dc.subjectMotivation To Teachen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectProspective Teacheren_US
dc.titleThe mediating role of motivation to teach in burnout levels and attitudes toward the teaching profession of prospective teachersen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının tükenmişlik düzeyleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında öğretme motivasyonunun aracılık rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-7015-6236en_US
dc.authorid0000-0003-3654-6550en_US
dc.authorid0000-0002-9858-2103en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster