Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorKarakuş, Gülçin
dc.date.accessioned2023-09-01T07:55:54Z
dc.date.available2023-09-01T07:55:54Z
dc.date.issued27.03.2022en_US
dc.identifier.citationOcak, G. & Karakuş, G. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınavlara Yönelik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirme Çalışması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 66-86 . DOI: 10.32709/akusosbil.887141en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/69100/887141
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10440
dc.description.abstractBu çalışma üniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda “Üniversite Öğrencileri İçin Çevrimiçi Sınavlara Yönelik Tutum Ölçeği (ÜÖÇSYTÖ)” şeklinde adlandırılan likert tipi bir ölçek sistematik bir süreçle geliştirilmiştir. Çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini farklı üniversitelerin farklı bölümlerinde öğrenim gören toplam 397 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Faktör analizi öncesinde veri uygunluğu KMO (KaiserMeyer-Olkin) değeri ile belirlenmiştir. KMO değeri .831 olarak bulunmuştur. Cronbach-Alpha katsayısı .825 olarak belirlenmiştir. Ölçek Teknik Unsur, Önlem Alma, Bireysel Özellik ve Sınav Yapısı olarak adlandırılan dört boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin her bir alt boyutunun Cronbach Alpha değerleri ise sırasıyla; 0.74, 0.75, 0.70 ve 0.76 olarak bulunmuştur. Veri analizinde madde toplam analizi, t testi ve faktörler arası korelasyon analizi uygulanmış ve bu analizlerin sonuçlarının anlamlı olduğu bulunmuştur. Analizler sonucunda faktörler arası anlamlı pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin toplam varyansın %52.940’ını açıkladığı belirlenmiştir. 21 maddeli 4 faktörlü ölçeğin doğrulayıcı faktör analizi ile yapı geçerliliği test edilmiştir. Çalışmada üniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to develop a scale to determine undergraduate students’ attitudes towards online exams. Depending on this framework, the scale was developed through a systematic scale development process. The study was conducted in 2020-2021 academic year. The sample of this study consists of 397 undergraduate students of different universities from different departments. The Cronbach-Alpha was found as .825. The scale consists of four dimensions named Technical Element, Taking Precautions, Individual Feature and Exam Structure. Cronbach Alpha values of sub-dimensions are respectively; 0.74, 0.75, 0.70 and 0.76. T test, based on the lower-upper group mean difference, item-total analysis and correlation analysis between factors were applied and the results of these analyzes were found to be significant. Correlation analysis indicated that there is a positive meaningful relationship among factors. For the appropriateness of data to factor analysis the value of Kaiser-Meyer-Olkin. (KMO) was found .831. Total variance of 52.940 % was explained. Explanatory factor analysis indicated that the scale has four dimensions with 21 items. For construct validity confirmatory factor analysis was used. Results indicate that scale was valid and reliable to determine undergraduate students’ attitude towards online exams.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherA scale development research for undergraduate students’ attitudes towards online examsen_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.887141en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevrimiçi Sınavlaren_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.subjectOnline Examsen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectUndergraduate Studentsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara yönelik tutumlarına ilişkin ölçek geliştirme çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8568-0364en_US
dc.authorid0000-0002-0587-4079en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage66en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorOcak, Gürbüz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster