Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSever, Esra
dc.contributor.authorErbaş, Ahmet Akif
dc.contributor.authorGünter, Tuğçe
dc.date.accessioned2023-09-01T08:10:26Z
dc.date.available2023-09-01T08:10:26Z
dc.date.issued31.01.2023en_US
dc.identifier.citationSever, E. , Erbaş, A. A. & Günter, T. (2023). Teaching Children’s Rights by Problem-based Learning (PBL) Approach: An Action Research . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (1) , 163-198 . DOI: 10.30831/akukeg.1125358en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/75035/1125358
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10444
dc.description.abstractThe purpose of this action research was to enable university students to learn about children's rights with the scenarios developed based on the problem-based learning (PBL) approach. In this context, three scenarios related to daily life have been developed on the right to participate, the right to education, the right to rest, leisure, play, and participate in cultural and artistic life and the legal basis of these rights. The study group consists of students studying in the Child Development associate degree program of a state university in Türkiye. Pre-post application questions, structured interview form, and researcher diary were used as data collection tools. The obtained data were subjected to content analysis with the NVivo qualitative analysis program. As a result of the analysis, it was determined that the students' knowledge about children's rights increased, they could make more accurate and explanatory definitions, and they could explain national and international legal bases. In addition, students expressed positive opinions about the scenarios developed for the application.en_US
dc.description.abstractBu eylem araştırmasının amacı, üniversite öğrencilerinin probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yaklaşımına dayalı olarak geliştirilen senaryolar ile çocuk haklarını öğrenmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda katılım hakkı, eğitim hakkı, dinlenme, boş zaman değerlendirme, oyun oynama, kültürel ve sanatsal yaşama katılma hakkı ve bu hakların yasal dayanağı üzerinde gündelik hayata ilişkin üç senaryo geliştirilmiştir. Çalışma grubunu Türkiye'de bir devlet üniversitesinin Çocuk Gelişimi ön lisans programında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öncesi uygulama soruları, yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı günlüğü kullanılmıştır. Elde edilen veriler NVivo nitel analiz programı ile içerik analizine tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda, PDÖ yaklaşımına dayalı uygulanan senaryolar neticesinde öğrencilerin çocuk hakları konusundaki bilgilerinin arttığı, daha doğru ve açıklayıcı tanımlamalar yapabildikleri, ulusal ve uluslararası yasal dayanakları açıklayabildikleri tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenciler uygulamaya yönelik geliştirilen senaryolar hakkında olumlu görüşler belirtmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1125358en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAction Researchen_US
dc.subjectChildren's Rightsen_US
dc.subjectProblem-Based Learningen_US
dc.subjectThe Right To Educationen_US
dc.subjectEylem Araştırmasıen_US
dc.subjectÇocuk Haklarıen_US
dc.subjectProbleme Dayalı Öğrenmeen_US
dc.subjectEğitim Hakkıen_US
dc.titleTeaching children’s rights by problem-based learning (PBL) approach: An action researchen_US
dc.title.alternativeÇocuk haklarının probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yöntemiyle öğretimi: Bir eylem araştırmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-1378-6335en_US
dc.authorid0000-0001-6186-0010en_US
dc.authorid0000-0001-7416-2967en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.identifier.endpage198en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster