Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Emine
dc.date.accessioned2023-09-01T08:14:47Z
dc.date.available2023-09-01T08:14:47Z
dc.date.issued31.01.2023en_US
dc.identifier.citationDoğan, E. (2023). A Meta-Analysis Study on Data Literacy Education For School Administrators and Teachers . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (1) , 199-217 . DOI: 10.30831/akukeg.1134207en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/75035/1134207
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10446
dc.description.abstractThis meta-analysis study aimed to examine the effect of data literacy education, which affects databased decision processes, on data use knowledge and skills of school administrators and teachers. Therefore, theses on data literacy education for school administrators and teachers and relevant studies in peer-reviewed journals were examined through several databases. The study was conducted using the Comprehensive Meta-Analysis (CMA) software, using a total of eight studies published between 2006-2021. The results revealed that the selected studies were heterogeneous. Therefore, a random effects model was applied in the study. The overall effect size value of data literacy education was calculated as 2.16 according to Cohen d, suggesting that data literacy education makes a positive contribution to data use knowledge and skills of school administrators and teachers. The subgroup analyses conducted to determine the source of heterogeneity in results have shown that data literacy education did not differ by the type or the country of publications but varied by the type of participants, where studies conducted with mixed participants had high effect values.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, veriye dayalı karar süreçlerini etkileyen veri okuryazarlığı eğitiminin okul yöneticileri ve öğretmenlerin veri kullanımı bilgi ve becerileri üzerindeki etkisine ilişkin araştırmaları sentezlemektir. Bu amaçla okul yöneticileri ve öğretmenlere verilen veri okuryazarlığı eğitimini inceleyen tez çalışmaları ile hakemli dergilerde yayınlanmış makaleler veri tabanları aracılığıyla incelenmiştir. Comprehensive Meta-Analiz (CMA) yazılımı ile gerçekleştirilen araştırmanın analizlerine 2006-2021 yılları arasında yayınlanan 8 çalışma dahil edilmiştir. Bulgular, seçilen çalışmaların heterojen olduğunu ortaya koymuştur ve buna göre rastgele etkiler modeli uygulanmıştır. Araştırmada veri okuryazarlığı eğitiminin genel etki büyüklüğü değeri Cohen d‟ye göre 2.16 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuç okul yöneticisi ve öğretmenlere verilen veri okuryazarlığı eğitiminin yüksek düzeyde olumlu katkı yaptığını göstermektedir. Bulgulardaki heterojenliğin kaynağını belirlemek için yapılan alt grup analizleri; veri okuryazarlığı eğitiminin yayın türüne ve çalışmanın yapıldığı ülkeye göre farklılaşmadığını, yalnızca katılımcı türüne göre farklılaştığını, karma katılımcılarla yapılan çalışmaların etki değerinin yüksek olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1134207en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectData Literacyen_US
dc.subjectProfessional Developmenten_US
dc.subjectSchool Administratoren_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectMeta-Aanalysisen_US
dc.subjectVeri Okuryazarlığıen_US
dc.subjectMesleki Gelişimen_US
dc.subjectOkul Yöneticisien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectMeta-Aanalizen_US
dc.titleA meta-analysis study on data literacy education for school administrators and teachersen_US
dc.title.alternativeOkul yöneticisi ve öğretmenlerin veri okuryazarlığı eğitimi üzerine bir meta-analiz çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-1333-3096en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage217en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster