Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaynar, Neslihan
dc.contributor.authorSadık, Olgun
dc.date.accessioned2023-09-01T08:24:07Z
dc.date.available2023-09-01T08:24:07Z
dc.date.issued15.07.2021en_US
dc.identifier.citationKaynar, N. & Sadık, O. (2021). The Effects of Authentic and Interactive Video Tasks on Students’ Extra Listening Practices . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (3) , 291-307 . DOI: 10.30831/akukeg.836313en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/62549/836313
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10448
dc.description.abstractThe primary goal of this study is to examine the effects of authentic and interactive video tasks on English as a Foreign Language (EFL) learners’ listening practices, perceptions (interest and enjoyment level) regarding using multimedia learning in improving their listening skills. The study involved students from the preparatory school of a university in Turkey. To analyze the effects of authentic and interactive video tasks, a pretest and a post-test werexs given to the students. After the implementation, a questionnaire and interviews were applied to understand the students’ overall perceptions regarding the multimedia learning experience. The study results show that the participants found watching these videos out of the classroom appealing and useful for improving their listening skills.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, özgün ve etkileşimli video alıştırmalarının üniversite hazırlık programındaki öğrencilerin dinleme uygulamaları ve algıları üzerindeki etkilerini çoklu ortam öğrenimi ve özgünlük açısından incelemektir. Çalışma Türkiye’deki bir üniversitenin hazırlık okulunda öğrenim gören öğrencileri kapsamaktadır. Bu video alıştırmalarının etkilerini araştırmak için öğrencilere ön-test ve son-test uygulanmışır. Bu videolar, araştırmacı tarafından yedi hafta boyunca öğrencilere alıştırma olarak verilmiştir ve her video sonunda öğrencilerden özgün ve etkileşimli video deneyimleri ile ilgili görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. Uygulamadan sonra, Çoklu Ortam Teorisi ışığında uyarlanmış, öğrencilerin ilgi seviyelerini ölçmek için bir anket uygulanmıştır. Nitel verilerin toplanması için öğrenciler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, Çoklu Ortam Kuramı ışığında hazırlanan ve belirli öğrenme ilkeleri ile desteklenen özgün etkileşimli video alıştırmalarının, öğrencilerin dinleme uygulamaları üzerinde olumlu bir etki yarattığını göstermektedir. Çalışma sonuçları aynı zamanda ders temalarıyla uyumlu videolar izlemenin öğrencilerin görüşlerini olumlu bir şekilde etkilediğini göstermektedir. Öğrencilerin çoğu, bu videoları ilgi çekici ve yararlı bulduklarını ifade etmişlerdir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.836313en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInteractive Videosen_US
dc.subjectMultimediaen_US
dc.subjectListening Skillsen_US
dc.titleThe effects of authentic and interactive video tasks on students’ extra listening practicesen_US
dc.title.alternativeÖzgün ve etkileşimli video alıştırmalarının öğrencilerin dinleme uygulamaları üzerindeki etkilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentBahçeşehir Üniversitesi İnönü Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-7535-428Xen_US
dc.authorid0000-0002-8852-8189en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage291en_US
dc.identifier.endpage307en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster