Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir Çağatay, Sibel
dc.date.accessioned2023-09-01T08:48:32Z
dc.date.available2023-09-01T08:48:32Z
dc.date.issued30.04.2023en_US
dc.identifier.citationÖzdemir Çağatay, S. (2023). Developing Adaptive Motivational Styles &Vision: A Model of Attribution Retraining in EFL . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (2) , 242-267 . DOI: 10.30831/akukeg.1113443en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/76298/1113443
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10452
dc.description.abstractThis paper reports on the findings of a quasi-experimental study of English as a Foreign Language (EFL) learners at the tertiary level in Turkey. The study aims to disclose the extent to which EFL learners’ adaptive attributions can be endorsed through Attribution Retraining (AR) abridged with strategy and vision training. A variety of data collection instruments, including attribution, causal dimension, and future self-guide scales as quantitative measures, pre-study and post- open-ended questions and semi-structured interviews as the qualitative data were employed. The findings showed that AR contributed to the development of adaptive attributions and a clearer self-image of the language learners. More specifically, the participants used more effective strategies, acquired regular study habits, and made more effort while downplaying overdependence on the teacher or task difficulty. The present research points out the necessity of integrating AR into the school curriculum to help language learners get more motivated and also take the adaptive attributions into action, such as employing effective language learning strategies.en_US
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye’de yükseköğretim seviyesinde İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenenler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın amacı hiçbir motivasyonel müdahale almayan kontrol grubu ile strateji ve vizyon eğitimi ile ilişkilendirilmiş Yükleme Eğitimi (YE) alan İngilizce öğrenenlerin uyumlanabilir başarı yüklemelerinin ne kadar değiştiğini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada hem ön hem de son test olarak toplanan birçok veri aracı kullanılmıştır. Yükleme, Nedensel Boyut ve Gelecek Benlik Ölçekleri nicel, açık uçlu sorular ve yarı yapılandırılmış mülakatlar ise nitel verileri oluşturmuştur. Nicel veriler SPSS 21 ve nitel veriler Atlas.ti 7 versiyonu ile analiz edilmiştir. Bulgular göstermiştir ki verilen yükleme eğitimi dil öğrenenlerin uyarlanabilir yüklemeler ve daha net ideal ikinci dil benlikleri geliştirmesine katkıda bulunmuştur. Ayrıca, bu eğitim öğrenenlerin etkili dil öğrenme stratejileri kullanma, düzenli çalışma alışkanlıkları edinme ve dil öğrenirken daha çok emek sarfetme gibi kendi değiştirebilecekleri sebeplere inanışlarını artırırken katılımcıların öğretmen ve görev/dil zorluğu gibi kendi kontrolleri dışındaki sebeplere gereğinden fazla takılmadan uyumlu davranışlar edinmesini sağlamıştır. Bu çalışma yükleme eğitimlerimin okul müfredatına entegre edilerek öğrenenlerin daha sonraki öğrenme deneyimlerinde motivasyon açısından daha fazla harekete geçeceklerini işaret etmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1113443en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAttribution Retrainingen_US
dc.subjectCausal Attributionsen_US
dc.subjectIdeal L2 Selfen_US
dc.subjectVision Trainingen_US
dc.subjectL2 Learning Motivationen_US
dc.subjectYükleme Eğitimien_US
dc.subjectNedensel Yüklemeleren_US
dc.subjectİdeal İkinci Dil Benliğien_US
dc.subjectVizyon Eğitimien_US
dc.subjectİkinci Dil Motivasyonuen_US
dc.titleAttribution retraining effect on language learners’ adaptive attributions and ideal L2 selfen_US
dc.title.alternativeNedensel yükleme eğitiminin dil öğrenenlerin uyarlanabilir yüklemelerine ve ideal dil benliklerine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-0202-2081en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage242en_US
dc.identifier.endpage267en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster