Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGündoğan, Selim
dc.date.accessioned2023-09-01T08:59:40Z
dc.date.available2023-09-01T08:59:40Z
dc.date.issued30.04.2023en_US
dc.identifier.citationGündoğan, S. (2023). The Mediating Role of Psychological Resilience in the Relationship between Quality of School Life and School Burnout . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (2) , 287-304 . DOI: 10.30831/akukeg.1191874en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/76298/1191874
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10454
dc.description.abstractSchool burnout is a common problem in students. Therefore, it is a situation that negatively affects students. This study aimed to investigate the mediating role of psychological resilience (PR) in the relationship between quality of school life (QSL) and school burnout (SB). The data of the study were collected by using the “QSL Scale”, “SB Scale” and “PR Scale”. The study group of the current study is comprised of a total of 325 middle school students aged 10 to 15. Of these 325 students, 163 (50.2%) are females, and 162 (49.8%) are males. Correlation analysis, confirmatory factor analysis (CFA) and structural equation modelling (SEM) analysis were used in the analysis of the collected data. As a result of the SEM analysis, it was found that QSL has a positive effect on PR and a negative effect on SB. PR was found to have a negative effect on SB. Moreover, PR was found to have a partially mediator role in the relationship between QSL and SB. Overall, it can be argued that improving students’ perception of QSL will positively affect their PR and their attempts to cope with SB.en_US
dc.description.abstractOkul tükenmişliği, öğrencilerde yaygın bir problemdir. Bu yüzden öğrencileri olumsuz etkileyen bir durumdur. Bu bağlamda, bu çalışma okul yaşam kalitesi ile okul tükenmişliği arasındaki ilişkide psikolojik sağlamlığın aracı rolünü araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmanın verileri “Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği”, “Okul Tükenmişliği Ölçeği” ve “Psikolojik Sağlamlık Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Bu çalışmanın çalışma grubunu, 10-15 yaşları arasındaki toplam 325 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Bu 325 öğrencinin 163'ü (%50.2) kız, 162'si (%49.8) erkektir. Toplanan verilerin analizinde korelasyon analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli (YEM) analizi kullanılmıştır. YEM analizi sonucunda okul yaşam kalitesinin psikolojik sağlamlık üzerinde olumlu, okul tükenmişliği üzerinde ise olumsuz bir etkisi olduğu bulunmuştur. Psikolojik sağlamlığın okul tükenmişliği üzerinde olumsuz bir etkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca, psikolojik sağlamlığın okul yaşam kalitesi ile okul tükenmişliği arasındaki ilişkide kısmi aracı rolü olduğu bulunmuştur. Genel olarak, öğrencilerin okul yaşam kalitesi algısını iyileştirmenin, psikolojik sağlamlıkları ve okul tükenmişliğiyle başa çıkma çabaları üzerinde olumlu etkileri olacağı ifade edilebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1191874en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectQuality of School Lifeen_US
dc.subjectSchool Burnouten_US
dc.subjectPsychological Resilienceen_US
dc.subjectMediation Modelen_US
dc.subjectOkul Yaşam Kalitesien_US
dc.subjectOkul Tükenmişliğien_US
dc.subjectPsikolojik Sağlamlıken_US
dc.subjectAracılık Modelien_US
dc.titleThe mediating role of psychological resilience in the relationship between quality of school life and school burnouten_US
dc.title.alternativeOkul yaşam kalitesi ile okul tükenmişliği arasındaki ilişkide psikolojik sağlamlığın aracı rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-7731-8728en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage287en_US
dc.identifier.endpage304en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster